خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد مسکن در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ مرحله‌ای از طرح مسکن اجتماعی به اجرا درنیامده است/ بانک مرکزی پاسخ نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۶۷۵

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هنوز هیچ یک از مراحل طرح مسکن اجتماعی به اجرا در نیامده است، گفت: دو ماه گذشته پیشنهادات خود را برای تامین منابع مالی این پروژه به بانک مرکزی ارسال کرده ایم، هنوز هیچ پاسخی نداده‌اند.

جواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات درباره تعیین منابع مالی اجرای پروژه مسکن اجتماعی اظهار داشت: پیشنهاداتی درباره تعیین محل تامین منابع مورد نیاز برای اجرای مسکن اجتماعی به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم اما اساسا بنیاد مسکن به عنوان متولی اجرای بخشی از این پروژه قرار نیست محل منابع را مشخص کند.

وی افزود: دو ماه گذشته بسته پیشنهادی خود را به بانک مرکزی ارسال کرده‌ایم اما تا کنون پاسخی از سوی این نهاد ارائه نشده است. گویا بانک مرکزی به بانک مسکن اعلام کرده است که این بانک باید محل ارائه تسهیلات را مشخص کند.           

معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه تمام این موضوعات در حال پیگیری است، ادامه داد: در اجرای این پروژه با تاخیر مواجه شده‌ایم و عامل این تاخیر هماهنگی‌های بین دستگاهی است.

حق شناس با بیان اینکه هنوز هیچ مرحله‌ای از این پروژه به اجرا نرسیده است، گفت: اگر طبق برنامه پیش می‌رفتیم در حال حاضر باید مراحل خرید اراضی و ساخت واحدهای مسکن حمایتی و  پرداخت کمک تسهیلات رهن اجرایی می‌شد.

وی اظهار داشت: با سازمان ملی زمین و مسکن در حال مذاکره برای تامین اراضی مورد نیاز در حال مذاکره هستیم و طبق محاسبات انجام شده بر حسب وضعیت توزیع استانی، در خواست واگذاری اراضی برای ساخت 25 هزار واحد مسکونی را به سازمان ملی زمین و مسکن داده‌ایم.     

این مقام مسئول ادامه داد: 10 هزار واحد از این میزان واحد مسکونی برای اجرای طرح مسکن استیجاری استفاده خواهد شد و 15 هزار واحد با مشارکت انبوهسازان ساخته می شود. تمام بررسی‌های مورد نیاز انجام شد. البته اشکالات حقوقی وجود دارد که در حال رفع این اشکالات هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز