خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل:

مدیریت جدید شستا باید از میان چهره‌های پاکدست و مورد وثوق کارگران انتخاب شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۶۹۲

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل می‌گوید: با توجه به گستردگی بدنه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) باید مدیری آشنا و از درون مجموعه برای شستا انتخاب شود.

مرتضی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: مدیرعامل شستا علاوه بر پاکدستی باید تمام توان خود را در جهت رسالت تعریف شده این مجموعه یعنی حفظ و صیانت از دارایی ذی‌نفعان این مجموعه و نیروهای کار، به کار بندد و در جهت حفاظت و مراقبت از اموال بیت‌المال که با تلاش و کوشش سالیان متمادی کارگران به دست آمده است، مصروف دارد.

مقدم برخی از ناکامی‌های گذشته در مجموعه شستا را به علت عدم آشنایی مدیران با مجموعه دانست و افزود: انتظار جامعه کارگری این است که مدیری توانمند که آشنا با جامعه کارگری بوده و در صنعت نیز توانمندی‌های خود را اثبات کرده باشد، برای این مجموعه انتخاب شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: امروز دولت بیش از 100 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و تامین اجتماعی بیش از 75هزار میلیارد تومان تعهد سالیانه دارد. لذا امیدواریم دولت در پرداخت بدهی خود تدبیری را بیاندیشد. قطعاً اگر بخشی از مصارف تامین اجتماعی تامین نشود حتما با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق اظهارات مرتضی لطفی، از مدیران خوش‌نام و باسابقه شستا، بیش از 90 درصد از سرمایه‌های این مجموعه از طریق رد دیون دولت به وجود آمده که 70درصد آن زیان‌ده و کم‌بهره هستند و فقط 30درصد از واحدها را مدیریت شستا احداث کرده و سود عملیاتی شستا نیز از محل همین 30درصد است. باید گفت شستا به عنوان یک بنگاه اقتصادی بی‌تاثیر از شرایط اقتصادی کشور نیست. شستا یک سند راهبردی 5 ساله تنظیم کرده که براساس آن از برخی حوزه‌ها خارج خواهد شد و فقط در حوزه‌های نفت و گاز، دارو، حمل و نقل، آی‌تی، و بانک و بیمه فعالیت خواهد کرد. از همین رو و با توجه به اینکه در همین وضعیت اقتصادی، با همت مدیران خوش‌نام این مجموعه، سود سالیانه بین 10 تا 15درصدی از زیرمجموعه‌های شستا حاصل شده است، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم تا با معرفی چهره‌ای قدیمی از درون همین مجموعه که مورد وثوق جامعه کارگری نیز باشد، زمینه ارتقای بیش از پیش شستا را فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز