خبرگزاری کار ایران

خرید گندم از 8 میلیون و 850 هزار تن فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۹۴

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به بیش از 8 میلیون و 850 هزار تن رسیده است، از واریز مبلغ 1000 میلیارد ریال دیگر طی روزهای اخیر به حساب گندم‌کاران خبر داد.

به گزارش ایلنا،  یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی در سراسر کشور از ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار 8 میلیون و ۸53 هزار و 628 تن گندم را در قالب خرید تضمینی و با میانگین قیمتی هر کیلوگرم 1307 تومان از کشاورزان تحویل گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید گندم درکشور همچنان ادامه دارد، ارزش ریالی گندم‌های تحویلی را ۱۱۵ هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: تاکنون حدود ۷۷ هزارمیلیارد ریال(معادل ۶۷ درصد) از وجوه گندم‌ها به حساب کشاورزان واریز شده است و آخرین پرداختی نیز مربوط به روز چهارشنبه به مبلغ 1000 میلیارد ریال است.

سیف با تأکید بر اینکه به محض تامین و دریافت اعتبار از سوی دولت، پرداخت پول گندم‌ها به کشاورزان انجام خواهد شد، از واریز بخش دیگری از مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته جاری خبر داد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی تصریح کرد: 100 درصد پول گندم‌کارانی که تا پایان خرداد محصول خود را تحویل داده‌اند، پرداخت شده و تمامی کشاورزانی هم که تا این تاریخ محصول خود را تحویل داده‌اند حداقل 50 درصد بهای گندم تحویلی را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین عنوان کرد: در فصل خرید جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 425 هزار محموله گندم از کشاورزان در31 استان تحویل گرفته شده است.

وی افزود: بیشترین مقدار گندم خریداری شده به ترتیب به استانهای:  خوزستان با یک میلیون و 354 هزار و 556 تن، گلستان با یک میلیون و 104 هزار و 611 تن، فارس با 900 هزار و 657 تن و کرمانشاه با 646 هزار و 195 تن اختصاص دارد.

سیف به خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا نیز اشاره کرد و گفت: امسال 180 هزار و 884 تن کلزا نیز در 31 استان به ارزش بیش از 4842 میلیارد ریال از کلزاکاران خریداری و تمامی پول آن نیز پرداخت شد.

معاون وزیرجهادکشاورزی گفت: خرید تضمینی دانه‌های روغنی آفتاب‌گردان و گلرنگ هم از چندی پیش در استانهایی که این محصول را تولید می‌کنند، شروع شده و در حال حاضر مراکز تخصصی خرید تضمینی مشغول تحویل این دو محصول اساسی هستند.

وی افزود: در حال حاضر خرید دانه‌ی روغنی گلرنگ در 7 استان و خرید آفتاب‌گردان در6 استان کشور آغاز شده و تا به امروز در مجموع 13800 تن دانه‌های روغنی گلرنگ و آفتابگردان شامل: مقدار 11هزار و 120 تن گلرنگ و 2700 تن آفتابگردان از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه تمامی مطالبات خرید دانه‌های روغنی پرداخت شده است، بیشترین خرید کلزا و آفتاب‌گردان را به ترتیب با 50 هزار و 215 تن و 1404 تن مربوط به استان گلستان و بیشترین خرید دانه‌ی روغنی گلرنگ را مربوط به استان فارس با 9266 تن اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز