خبرگزاری کار ایران

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

صنعت خوراک آماده، تقاضا محور شده است/ لزوم تبیین استراتژی برای حضور در بازارهای جهانی تولیدات دام، طیور و آبزیان

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۵۴۱

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، بر لزوم تبیین استراتژی های لازم برای حضور در بازارهای رقابتی جهان تاکید کرده و گفت: صنعت خوراک آماده در کشور تقاضا محور شده است.

به گزارش ایلنا، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بنابراین تبیین استراتژی لازم برای حضور در بازار رقابتی تولیدات دام و طیور و بهره مندی از ظرفیت های  علمی، داخلی و بین المللی در این صنعت، برای ایجاد افزایش بهره وری از مواد خام در تولید خوراک آماده و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی و همچنین توسعه صادرات امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: براساس نظر متخصصان در صنعت پرورش دام، طیور و آبزیان، بیش از 60 تا 70 درصد هزینه های تولید به خوراک دام اختصاص می یابد که این مهم توجه و اهمیت بیشتر به این صنعت را مورد تاکید قرار می دهد.

رکنی همچنین با تاکید بر نقش و جایگاه همایش و نمایشگاه های تخصصی در صنعت خوراک آماده، اظهار کرد: این همایش و نمایشگاه ها سهم بالایی در تولید سالانه یک میلیارد تنی خوراک آماده در جهان دارند.

معاون حجتی افزود: صنعت خوراک آماده دام، طیور و آبزیان دنیا در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری در زمینه دانش و تکنولوژی داشته و تولید بیش از یک میلیارد تن خوراک آماده در کشورهای مختلف، نشان دهنده تقاضا محور شدن این صنعت با توجه به رویکرد رعایت استانداردهای تولید در این بخش است.

رکنی تصریح کرد: بی تردید یکی از موضوعاتی که در این مهم نقش داشته برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی در کشورهای مختلف بوده که زمینه و بسترهای مناسب برای انتقال تجارب موفق و دستیابی به آخرین دستاوردهای نوین داخلی و خارجی را فراهم آورده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در چنین فضاهایی صاحبان دانش، تکنولوژی و سرمایه های تولید می توانند در عرصه ای آزاد با متقاضیان کالا و خدمات تعامل و تجارت کنند.

وی با اشاره به برگزاری سومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان موسوم به Iran Feed Expo 2017 ، تصریح کرد: این همایش و نمایشگاه جانبی آن با هدف ارایه توانمندی ها و  بیان اهمیت صنعت خوراک آماده در استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود برگزار می شود.

رکنی افزود: فیداکسپو که به همت سازمان ها، اتحادیه ها، تشکل ها و مشارکت تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار می شود، می تواند تاثیر مطلوبی بر بهبود راندمان تولید، کاهش ضایعات خوراک، هزینه تمام شده تولید و همچنین ارتقای کیفیت محصولات دامی داشته باشد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد که با حضور گسترده متخصصان، تولیدکنندگان و فعالان صنعت خوراک دام، طیور، و آبزیان در این رویداد تخصصی، زمینه مناسبی جهت بحث و تبادل نظر در موضوعات کاربردی، انتقال تجربیات ارزشمند و جذب مشارکت های داخلی و بین المللی ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به رشد جمعیت جهانی و لزوم افزایش تولیدات کشاورزی در دنیا، اظهار کرد: افزایش تولید محصولات کشاورزی و پروتئینی برای تامین و رفع نیازمندی های رو به رشد جمعیت، یکی از مهم ترین دغدغه دولت ها به شمار می رود.

رکنی صنعت دامپروری کشور را یکی از صنایع مهم بخش کشاورزی دانست و افزود: این صنعت بیش از 30درصد از سهم تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی را بر عهده دارد و نقش اساسی و تعیین کننده ای در اقتصاد ملی، تامین امنیت غذایی و بهبود شاخص های سلامت و بهداشت جامعه ایفا می کند.

وی گفت: نیاز روزافزون جامعه به تامین اقلام با منشا پروتئینی از یک سو و ظرفیت بالقوه و بالفعل تولید محصولات دامی در کشور از سوی دیگر، موجب شده است تا با اتخاذ تدابیر ویژه قدرت حضور رقابتی تولیدکنندگان این صنعت در بازارهای داخلی و جهانی بیش از پیش فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز