خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ایلنا:

توانمندی اجرایی کرباسیان باعث شده دانش اقتصادی ایشان کمتر دیده شود/ کرباسیان اقتصاددان است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۰۴۵

معاون وزیر اقتصاد دولت اصلاحات گفت: در حوزه نظری اقتصاد و به خصوص در حوزه جهانی شدن کاملا صاحب نظر هستند

سعید شیرکوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص گزینه پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت اقتصاد اظهار داشت: آقای مسعود کرباسیان گزینه بسیار مناسبی برای حضور در وزارت اقتصاد است.

معاون وزیر اقتصاد دولت اصلاحات تاکید کرد: کرباسیان در شرایط کنونی‌به عنوان یک مدیر‌ توانمند‌ اجرایی شناخته می‌شود و آنچه که تاکنون شاهد بودیم مدیریت قوی ایشان در بخش‌های  مختلف اجرایی بوده است.

معاون وزیر اقتصاد در دوران خاتمی خاطر نشان کرد: توانمندی بالای آقای کرباسیان در بخش‌های‌ اجرایی موجب شده تا قدرت ایشان در عرصه‌های نظری و تئوریک تا حدودی نادیده انگاشته شود، در حالی که آقای کرباسیان به اقتصاد کشور و اقتصاد جهان کاملا اشراف دارند و بیش از ده کتاب در این زمینه تالیف و ترجمه کرده‌اند. مقالات پژوهشی بسیار زیادی هم در این خصوص دارند و در دوره‌های مختلف اقتصادی در دانشگاه علامه و پلی‌تکنیک تدریس داشته‌اند.

وی با اشاره به حضور آقای کرباسیان در جلسات مختلف اقتصادی گفت: فردی که در حوزه اجرا قرار می‌گیرد به دلیل جایگاه اجرایی‌اش و حضور در جلسات مختلف کارشناسی دستگاه‌های مختلف به موضوعات مختلف اشراف پیدا می‌کند.

شیرکوند تصریح کرد: آقای کرباسیان بیش از ۸ سال در شورای پول و اعتبار عضو بود و در همه جلسات  این شورا که به صورت هفتگی برگزار می‌شد حضور پیدا می‌کرد. طبیعی است همین حضور موجب اشراف به مسائل بانکی‌ می‌شود.

وی گفت: ضمن آن که حضور ایشان در شورای روابط خارجی به عنوان رییس گمرک و اشراف به بحث های مربوط به اقتصاد خارجی کشور از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

شیرکوند‌ با بیان اینکه آقای کرباسیان گزینه مناسبی برای وزارت اقتصاد است و توان اجرایی‌شان هم اثبات شده است خاطر نشان کرد: عمده علامت سوال‌ها برای بخشهای نظری و تئوریک است که آن هم چندان اهمیتی ندارد زیرا ایشان بسیار انسان مطلعی هستند و از دانش اقتصادی بسیار خوبی هم برخوردارند. وی قطعا یک اقتصاددان است.

وی با بیان اینکه ایشان در حوزه نظری اقتصاد و به خصوص در حوزه جهانی شدن کاملا صاحب نظر هستند، گفت: زمانی که در آقای کرباسیان در بخش بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی بودند و یا زمانی که در گمرک بودند شناخت کاملی از اقتصاد داخل و اقتصاد خارج داشتند.

معاون وزیر اقتصاد در دولت خاتمی افزود: در مجموع ایشان نه تنها در حوزه اجرایی بلکه در حوزه نظری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز