خبرگزاری کار ایران

قرارداد سه جانبه میان رنو، نگین‌خودرو و ایدرو/ آغاز تولید خودروهای جدید در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۷۸۲

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت همکاریهای بین الملی را از الزامات رشد و توسعه به خصوص در صنعت خودرو برشمرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد همکاری سه جانبه مشترک توسعه و تولید خودروهای جدید از سوی ایدرو، ‌رنوی فرانسه و گروه هولدینگ ناصح پرتو از دلایل طولانی شدن مذاکرات در قرارداد تولید مشترک با رنوی فرانسه را اصرار کشورمان بر لحاظ شدن نکاتی از جمله ایجاد مرکز توانمند تحقیق و توسعه دانست و افزود : این مرکز به مرکز کل تحقیق و توسعه رنو وصل می شود و ایجاد مرکز فنی و مهندسی پر رنگ تر از قراردادهای دیگر دیده شده و بخشی از زنجیره مهندسی رنو برای سرویس دهی به ماخواهد بود.

وی تصریح کرد: رنو به جوانان علاقمند داخلی و توانمندی آنها هم در این قرار داد توجه کرده و ایجاد خط تولید موتور مستقل در این قرارداد دیده شده و بدین ترتیب کارخانه جدید و مدرن موتور سازی در داخل کشور ایجاد می شود.

نعمت زاده از دیگر ویژگیهای این قرارداد را قرار گرفتن قطعه سازان کشور در زنجیره رنو دانست و عنوان کرد : قرار شده 60 شرکت قطعه ساز خوب کشور دراین زنجیره قرار بگیرند تا علاوه بر تامین قطعات داخلی به صادرات هم توجه بشود.

وی تاکید کرد : بر اساس اصل 44 قانون اساسی بر مشارکت بخش خصوصی تاکید داریم و ایدرو در این قرارداد سهم 20 درصدی ، رنو 60 درصدی و یک شرکت توانمند داخلی به نام ناصح پرتو و با سابقه 70 ساله سهم 20 درصدی را در این مشارکت سه جانبه متقبل شدند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار کرد : بازار ایران یکی از بازارهای رنو طی سالهای گذشته بوده و مشارکتی را 12 سال پیش شروع کردیم اما انتظاری که از این مشارکت داشتیم کاملا حاصل نشده است، پس از توافق نامه هسته ای و رفع تحریمهای ظالمانه فضای بین المللی طوری تغییر یافت که شرکتهای تولیدی و تجاری ما امکان یافتند با همکاری شرکتهای ذی صلاح خارجی در نقاط جهان همکاری کنند.

وی یادآور شد : از سیاستهای دولت و وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت توسعه همکاریهای بین المللی در راستای افزایش توان فناوری و تجارت خارجی و نیز قرار گرفتن در زنجیره ارزش بین المللی بودو علیرغم رکودی که ما در این زمینه در سالهای قبل داشتیم عمدتا بخش خصوصی مشارکت های خوبی را در بخشهای مختلف شکل داد و سیاست ما هم بر همکاری بلند مدت و استراتژیک قرار دارد.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود : در این فضا بیش از 200 مشارکت در صنعت و معدن و تجارت شکل گرفت و برخی هم به تولید رسیده است.

نعمت زاده تصریح کرد : در صنعت خودرو علیرغم اینکه تاریخچه نیم قرن تولید خودرو را داریم به لحاظ گسستگی از بازارهای بین المللی صرفا وارد کننده یا مونتاژ کننده بودیم و نتوانستیم رشد کنیم.

وی ادامه داد : از دلایل آن گسستگی از بازارهای جهانی و توانمندی های بین المللی است چرا که صنعت خودرو صنعت ثابتی نیست و هم صنعت خودرو و هم خود محصول از قاره ای به قاره دیگر رفته و در طراحی های روز علاقمندی قاره ها مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته وی برای سرعت بخشیدن به کار تولید خودروی مشترک با رنوی فرانسه یکی از مجموعه های خودروسازی کشور خریداری شده و مورد استفاده این مشارکت قرار می گیرد و به زودی این مشارکت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز