خبرگزاری کار ایران

معاون مالی ذوب آهن اصفهان خبر داد:

تلاش‌ها برای اصلاح ساختار ترازنامه در سال 96 به نتیجه می‌رسد/ روند مناسب تولید و فروش میلگرد و شمش در 3 ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۱۸۴

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن گفت: صورت‌های مالی شرکت به عنوان مهم ترین گزارش نزد سهام داران و سایر ذی نفعان شرکت به بهترین وجه ممکن در طول سال گذشته به تایید حسابرس و بازرس قانونی شرکت رسیده است.

به گزارش ایلنا، سعید امید قائمی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی ذوب آهن با اشاره به گزارش عملکرد هیئت مدیره این شرکت اظهار داشت: در سال 95 به صورت قابل ملاحظه ای شاهد رشد قیمت مواد اولیه بوده‌ایم و حقوق و دستمزد نیز افزایش چشم گیری داشته است. همچنین با عنایت به وجود بحران نقدینگی و نرخ بالای بهره بانکی که از سال های قبل به شرکت تحمیل شده مدیریت را بسیار حساس و با چالش همراه کرده است.

وی به مهم ترین فعالیت های معاونت مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان در سال 95 اشاره و تصریح کرد: در بخش مدیریت منابع نقدی بیش از 30 هزار میلیارد ریال توزیع و مدیریت نقدینگی انجام گرفته که در کنار آن و در بخش تأمین منابع مالی بالغ بر12376 میلیارد ریال از طریق بانک های مختلف تجدید و به روزرسانی شده است.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان با بیان این که در بخش تأمین منابع مالی نیز بیش از 1290 میلیارد ریال در تسهیلات مالی، بخشودگی جرایم و کاهش نرخ هزینه، شاهد تأمین مالی هستیم، خاطرنشان کرد: تلاش برای استفاده از مصوبات ستاد تسهیل و تهاتر بدهی های شرکت با بدهی های دولت و سازمان تأمین اجتماعی از دیگر دست آوردهای این واحد در سال 95 بوده است.

وی ادامه داد: نتایج این تلاش ها به صورت اصلاح ساختار ترازنامه و کاهش فشار دولت برای وصول مطالبات در سال 1396 به ثمر خواهد رسید.

امید قائمی به خدمات مالی در شرکت ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: در این بخش زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی، اخذ معافیت های مالیاتی و تدوین لایحه های دفاعی منتج به 2382 میلیارد ریال منافع برای شرکت از فعالیت های شرکت در این بخش بوده است.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان با بیان این که در سال های اخیر و در بحث مبارزه با پولشویی در شرکت، اداره مبارزه با پولشویی در حوزه معاونت مالی و اقتصادی ایجاد شده، اظهار داشت: در این واحد ضمن تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم براساس قوانین کشور، 8400 مورد از معاملات شرکت با اشخاص و پیمانکاران مورد بررسی قرار گرفته است.

وی درباره ثبت رویدادهای مالی در این شرکت، بیان کرد: در سال 95 بیش از 80 هزار میلیارد ریال رویداد حسابداری شناسایی و کنترل شده و در دفاتر رسمی شرکت ثبت شده اند.

امیدقائمی ادامه داد: صورت‌های مالی شرکت به عنوان مهم ترین گزارش نزد سهام داران و سایر ذی نفعان شرکت به بهترین وجه ممکن در طول سال گذشته به تایید حسابرس و بازرس قانونی شرکت رسیده است.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان به بخش هزینه یابی محصول و خدمات این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 1395 در این بخش به منظور بهیابی محصولات بیش از 30 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه کنترل و ثبت سیستم شده که از یک سو بیش از 5،6 میلیون تن انواع مواد مصرفی و 2،2 میلیون تن شمش و محصول نهایی مورد ارزیابی و موازنه نهایی قرار گرفته اند.

وی درباره تدوین و کنترل برنامه مالی و اقتصادی اظهار داشت: در این بخش بیش از 52 هزار میلیارد ریال کنترل و مدیریت هزینه صورت گرفته و این حوزه با نقش محوری خود کاهش هزینه ها به میزان بیش از6000 میلیارد ریال را به همراه داشته است.

امیدقائمی گفت: در 3 ماهه نخست سال 96 روند بسیار خوبی در میلگرد و شمش داشتیم که امیدواریم این روند به خوبی ادامه دار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز