خبرگزاری کار ایران

مدیر بازرگانی شرکت فولاد اکسین:

قانون ممانعت از ورود کالای چینی به بازارهای جهانی میزان صادرات فولاد اکسین را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۲۷۷

مدیر حوزه بازرگانی شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: قانون ممانعت از ورود کالاهای چینی به بازار جهانی فرصت مناسبی را برای افزایش صادرات این شرکت فراهم کرده که در این زمینه در حال مذاکره با چند شرکت اروپایی هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خورستان، مهندس قاسمی با اشاره به وضعیت صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: تاکنون در راستای شفاف سازی سیاست های بازرگانی این شرکت، تلاشمان براین بوده که به جای استفاده از واسطه ها و دلال ها برای صادرات به صورت مستقیم به مصرف کننده ها ، مانند کشورهای اروپایی محصولاتمان را به بازار عرضه کنیم.

وی افزود: در این زمینه مذاکراتی را با چند شرکت اسپانیایی ، ایتالیایی و آلمانی انجام داده ایم اما با توجه به مشکلات عدیده ای که شرکت فولاد اکسین در زمینه تامین مواد خام داشته و دارد و بحث اسلب، به این نتیجه رسیدیم که با این مشتریان وارد مذاکره شویم و خودشان را تامین کننده اسلب در نظر گرفته و ما تنها برای آنها ورق تولید کنیم.

مدیر حوزه بازرگانی شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: تاکنون در این زمینه استقبال خوبی صورت گرفته و باتوجه به برپایی نمایشگاه هایی در تهران و اهواز و مذاکرات و جلساتی که تشکیل شده ، کیفیت و جذابیت محصولاات اکسین و ویژگی خاصی که این محصولات دارد، باعث شده این شرکت ها به سمت شرکت فولاد اکسین رجوع کنند.

وی بیان کرد: امید است بتوانیم در حجم قابل توجهی به خصوص در گریدهای خاص مانند ورق ساخت مسکن میزبان صادرات قابل توجهی را در سال جاری داشته باشیم .

قاسمی همچنین به بحث بازاریابی این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: سیاست این شرکت در بحث بازاریابی این است که بیشتر خودمان را در زمینه فولاد های خاص و ورق های  API معرفی کنیم و جلسات متعددی نیز با شرکت های مهندسی توسعه نفت ، شرکت گاز ،شرکت مهندسی ساختمان نفت و شرکت هایی که مصرف کننده لوله های API هستند داشته ایم.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته نیز یک هیات 15 نفره از شرکت پدک و ملی مهندسی نفت برای پروژه یک هزار و 100 کیلومتری گوره - جاسک نفت ، پروژه 400 کیلومتری غرب کارون و پروژه های مطرح دیگر بازدید کردند که کیفیت محصولات را از نزدیک مشاهده کرده و نظر مثبتی نسبت به همکاری با شرکت فولاد اکسین از خود نشان دادند.

مدیر حوزه بازرگانی شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: اگرچه همچنان برای انعقاد قراردادهای خود با موانعی همراه هستیم اما تلاشمان بر این است که این موانع را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: حمایت سهامداران  از تولید داخل و جلوگیری از ورود بی رویه ورق های فولادی به کشور می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان که همان تامین نیازهای داخلی کشور است، یاری کند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا قانون ممانعت از ورود کالاهای چینی به اروپا تاثیری در حضور شرکت فولاد اکسین خوزستان در بازارهای جهانی دارد اظهار کرد: متاسفانه شرکت های چینی به دلیل امکاناتی که دولتشان در اختیارشان قرار داده و مشوق هایی که در زمینه صادرات برای آن ها در نظر گرفته می شود، قیمت کالاهایشان پایین تر از قیمت های استاندارد جهانی است اما جلوگیری از ورود کالاهای چینی به بازار جهانی می تواند فرصت مناسبی برای ورود کالاهای ایرانی به بازار جهانی باشد.

وی بیان کرد: شرکت فولاد اکسین با صادرات محصولات خود به کشور تایوان در شرق اسیا به خوبی توانسته خود را معرفی کند و امید است که مذاکرات با شرکت های اروپایی به انعقاد قرارداد منجر شده و بتوانیم در بازار جهانی حضوری پررنگ تر داشته باشیم.

مدیر حوزه بازرگانی شرکت فولاد اکسین خوزستان به میزان صادرات این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: در سال جاری باتوجه به نبود اسلب و نقدینگی حدود چهارهزار تن صادرات داشته ایم اما مقدمات صادرات 30 هزار تن به کشورهای ایتالیا و اسپانیا در دو پارت 15 هزار تنی فراهم شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که جلوی واردات محصولاتی که درون کشور تولید می شود ،گرفته شود و حمایت مالی و کافی از شرکت های سازنده ای مانند فولاد اکسین صورت گیرد، بی شک می توانیم در زمینه تولید و عرضه به بازار داخلی و خارجی رشد قابل توجهی داشته باشیم.

قاسمی بیان کرد:همچنین درحال حاضر قوانین دست و پا گیری مانند ضمانت نامه های این شرکت در قراردادها و مناقصات وجود دارد که تا اندازه زیادی مانع از حرکت ما می شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد شرکت های خارجی بدون هیچ مانعی  پروژه های داخلی را برنده می شوند و بلافاصله برایشان ال سی باز می شود و با یک پرداخت معمولی می توانند پروژه را آغاز کنند اما زمانی که نوبت به سازنده داخلی می رسد هزار و یک گرفتاری و سخت گیری مانع کارش می شود که این شرایط به دور از انصاف است .

مدیر حوزه بازرگانی شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مهم تر از آن سهامداران ما هستند که وظیفه آن ها این است که زمانی که  یک مزیت رقابتی بسیار بالا در مجموعه ای مانند فولاد اکسین وجود دارد این مجموعه بی سرپرست و بی حمایت رها نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه هیچ گونه حمایت جدی از سوی سهامداران را مشاهده نکرده ایم که لازم است در چنین شرایط سختی این حمایت ها صورت گیرد وتزریق نقدینگی به سیستم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز