خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن IFOAM ایران مطرح کرد؛

برگزاری اولین کارگاه آموزشی تولید ارگانیک زنبور عسل در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۲۱

رئیس انجمن IFOAM ایران گفت: این کارگاه اولین کارگاه تخصصی پرورش و تولید ارگانیک زنبور عسل است که از 13 و 14 تیر در تهران به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایلنا، نشست خبری انجمن ارگانیک زنبورداری ایران با حضور نورانی مدیر عامل انجمن زنبوردان ارگانیک ایران ،اردکانی دبیر اجرایی کارگاه آموزشی زنبور عسل ارگانیک، رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور و جمعی ازخبرنگاران و اصحاب رسانه امروز یکشنبه 4 تیرماه در سالن کنفرانس ساختمان تعاونی روستایی کشور برگزار شد.

محمدرضا اردکانی دبیر اجرایی کارگاه آموزش زنبور عسل ارگانیک و رئیس انجمن IFOAM ایران در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت‌های انجمن ارگانیک بالغ بر یک دهه است که در ایران به صورت جدی دنبال می‌شود و این انجمن به عنوان یک ان جی او فعالیت می‌کند که بیشتر نقش آموزش برای فعالان این عرصه از تولیدکنندگان تا صادرکنندگان را دارد.

وی افزود: اهمیت سلامت انسان مهمترین بخش صنعت ارگانیک را شامل می‌شود و از دیگر مزایای این صنعت حفاظت از محیط زیست، کم شدن آلودگی محیط زیست، آب و خاک است. این صنعت محصولات را از هر گونه  مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند.

رئیس انجمن IFOAM ایران در خصوص فعالیت‌های انجمن در یک دهه گذشته خاطر نشان کرد: ما سه کنفرانس بین المللی را برگزار کردیم و متخصصان مختلفی از تمام جهان به ایران آمدند. با فعالیت‌های انجمن توانستیم اقتدار ایران را به جهانیان ثابت کنیم. دفتر بین المللی کشاورزی ارگانیک در ایران با نام بین المللی  IFOAM از سال 2014 مجوز دارد و این نام در تمام مجامع شناخته شده است. ایران در این انجمن رتبه اول را دارد و پس از ما ژاپن و فرانسه در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

وی افزود: اولین محصولات ارگانیک ایران، زعفران، پسته و انجیر هستند که به اقصی نقاط جهان صادر می‌شوند. از سال 96 کارگاه‌های بین المللی را شروع کردیم که اولین جلسه آن 13 و 14 تیر برگزار خواهد شد. این کارگاه اولین کارگاه تخصصی پرورش و تولید ارگانیک زنبور عسل است و با همت 4 نهاد انجمن ارگانیک زنبورداری، سازمان تعاون روستایی ایران، IFOAM ایران و گروه تخصصی زنبورداری IFOAM برگزار خواهد شد.

اردکانی در ادامه خاطرنشان کرد: متخصصان و اساتید بین المللی در این کارگاه آموزشی برای آموزش داوطلبان حضور خواهند داشت و اهداف کارگاه، اصول تولید فراورده‌های ارگانیک زنبور عسل، شاخص‌های اقتصادی – اجتماعی، آشنایی با قوانین و دستورالعمل‌های تولید و تجارت بین المللی عسل ارگانیک، بررسی نژادهای بومی زنبور عسل در ایران و بررسی پتانسیل گونه مختلف این زنبورها، مروری بر تجارب سایر کشورها مخصوصا اروپا، ارزیابی ریسک و مشکلات ورود به بحث تولید ارگانیک، الزامات و دستورالعمل‌های برچسب‌گذاری و بسته‌بندی خواهد بود.

رئیس انجمن IFOAM ایران در پایان گفت: خوشبختانه ایران در این یک دهه توانسته در رنکینگ جهانی محصولات ارگانیک قرار گیرد و انتظار می‌رود که وزارت جهاد و دولت دوازدهم در بحث تولیدات ارگانیک ورود کرده تا پس از چهار سال بتوانیم آمار خوبی را ارائه دهیم. در رنکینگ جهانی تولید عسل طبیعی، بلغارستان در رده اول و ایتالیا و فرانسه در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و تنها یک میلیون کندوی ارگانیک در جهان وجود دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز