خبرگزاری کار ایران

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان فارس خبر داد:

تجهیز 13 حلقه چاه آب در شهرهای در معرض تنش استان فارس/ تشریح اقدام‌های تامین آب تابستان

کد خبر : ۵۰۱۸۰۷

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان فارس از تجهیز 13 حلقه چاه در شهرهای در معرض تنش این استان برای تابستان سال جاری خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، "ایوب ملکوتی" با اشاره به خشکسالی های ناشی از عدم بارش مطلوب نزولات آسمانی در استان فارس، گفت: در ماه‌های گرم سال نگرانی‌ها در حوزه تأمین آب شرب بیشتر می‌شود و در همین راستا مدیریت تقاضا و مصرف، مدیریت مهار آب، مدیریت تحقیق و مطالعات آبی، کنترل کیفیت آب، مدیریت اقتصاد و منابع مالی آب، مدیریت فن آوری و استفاده از آخرین دستاوردهای سخت افزاری، مدیریت آمارو اطلاعات، مدیریت مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، مدیریت ارتباطات و آموزش همگانی، مدیریت مشارکت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، مدیریت محیط زیست و تصفیه را از عمده‌ترین روش‌های مدیریت کاربردی غلبه بر مشکلات و بحران‌های ناشی از کم آبی در تابستان عنوان نمود که با اعمال آن می‌توان بر مشکلات حوزه آب فائق آمد.

ملکوتی ادامه داد: به منظور عبور از بحران کم آبی در تابستان پیش رو به ویژه در شهرهای اولویت دار، با مطالعات فراگیر و تشکیل کارگروه‌های اجرایی به منظور کاهش محسوس اثرات بحران کم آبی، اولویت‌های اجرایی را مشخص کردیم.

 ایوب ملکوتی ادامه داد: این شرکت به منظور عبور از بحران کم اّبی در تابستان، فعالیت‌های خود را به طور کلی در پنج محور برنامه ریزی و تدوین نموده و به مرحله اجرا قرار داده است که این پنج محور شامل: مدیریت تقاضا و مصرف آب، افزایش ظرفیت و انتقال آب، بهبود کیفیت آب شرب، تداوم خدمت، فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: اهم اقداماتی که در راستای پنج محور مذکور انجام شده است و یا در حال انجام است که می‌توان به تجهیز و برق رسانی 13 حلقه چاه در شهرهای بحرانی و ریسک پذیر، اجاره چاه آب شرب برای شهرهای بحرانی، را ه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ جدید و مهندسی مجدد تعدادی از چاه‌ها، بهسازی چشمه‌های موجود، حفر و کف شکنی 17 حلقه چاه در شهرهای بحرانی اشاره کرد.

بنا بر این گزارش در بخش دیگری از این گفتگو مهندس "مجتبی متوسل" مدیر بهره‌برداری از تأسیسات آبرسانی شرکت آبفای استان فارس نیز طی بیاناتی با اشاره به در پیش بودن تابستانی گرم بیان داشت: در همین خصوص با تشکیل کارگروه مدیریت بحران آب و افزایش راندمان تأسیسات آبرسانی موجود و همچنین با بررسی کمبودها و نیازها در راستای رفع کم آبی‌های احتمالی در تابستان پیش رو، برآنیم تا به یاری خداوند مشکلات حوزه آبرسانی را در تابستان سال جاری به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: در همین خصوص با برگزاری 200 ساعت کارگاه کارشناسی برای مهندسی مجدد تأسیسات آبرسانی بر روی ظرفیت‌های بالقوه آبرسانی در هر شهر استان اقدام شده است که امیدوارم بازدهی لازم را داشته باشد. بنا بر همین گزارش مهندس متوسل در پایان با اشاره به اینکه خادمین شما در شرکت آبفای استان فارس با سختی‌ها فراوان و هزینه‌های قابل ملاحظه ای شرایط تأمین و توزیع آب شرب را فراهم می‌کنند، ابراز امیدواری نمود تا مردم نیز با مصرف بهینه به یاری مسئولین بشتابند تا تابستانی با حداقل کم آبی را سپری کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز