خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۵

نفت و گاز زاگرس جنوبی معادل 9 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۳۸

ارزش نفت، گاز و میعانات گازی تولید شده در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در سال 95، معادل 9 میلیارد دلار اعلام شد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در تشریح عملکرد این شرکت گفت: این شرکت پارسال 62 میلیارد مترمکعب گاز، 20 میلیون بشکه میعانات گازی و 2.2 میلیون بشکه نفت تولید کرد که ارزش مجموع این تولیدات معادل 9 میلیارد دلار است.

وی پیش‎بینی کرد که در سال 96 نیز این شرکت به میزان مشابه سال 95، نفت، گاز و میعانات گازی تولید کند.

منتظری از انجام 228 هزار نفر-ساعت تعمیرات اساسی تاسیسات و خطوط لوله شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در سال 95 خبر داد و گفت: پارسال عملیات توپکرانی هوشمند روی 110 کیلومتر خطوط لوله این شرکت انجام شد و پیش بینی می‎کنیم امسال هم 220 هزار نفر-ساعت تعمیرات اساسی انجام و 200 کیلومتر خطوط لوله این شرکت توپکرانی هوشمند شود.

 غلامحسین منتظری-مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی درباره برنامه تولید گاز این شرکت در سال 96 عنوان کرد: پیش بینی ما این است که میانگین تولید گاز در هشت ماه نخست سال، روزانه 163 میلیون مترمکعب و در چهار ماه آخر سال، روزانه 200 میلیون متر مکعب باشد.

وی تمرکز بر حوزه اقتصاد مقاومتی، فعال‌سازی کمیته ساخت داخل، اقدام‎های زیست محیطی، بهره‌مندی از ظرفیت‎های دانشگاهی به‌ویژه دانشگاه شیراز و برگزاری دوره‎های مختلف برای خانواده کارکنان شرکت را از جمله دیگر فعالیت‎های نفت و گاز زاگرس جنوبی در سال 95 خواند و افزود: از مجموع حدود پنج هزار و 500 نفر کارکنان این شرکت، بالغ بر پنج هزار و 100 نفر در مناطق عملیاتی کار می کنند.

گستره فعالیت‎های نفت و گاز زاگرس جنوبی

شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به عنوان یکی از سه شرکت تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، هم اکنون در گستره سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس در پنج منطقه عملیاتی فعالیت دارد. منطقه عملیاتی نار و کنگان با ظرفیت تولید روزانه 80 میلیون مترمکعب گاز در استان بوشهر واقع شده است و گاز تولیدی این منطقه به پالایشگاه فجر جم ارسال می شود.

منطقه عملیاتی پارسیان در جوار شهرهای لامرد و خنج واقع شده است و ظرفیت تولید در آن از چهار میدان شانول، وراوی، تابناک و هما حدود 80 میلیون متر مکعب در روز است و گاز تولیدی آن به پالایشگاه پارسیان می رود. منطقه عملیاتی آغار و دالان با ظرفیت تولید روزانه 45 میلیون متر مکعب گاز در روز در جوار شهر فراشبند واقع است و بخش عمده گاز تولیدی 2 میدان آغار و دالان برای تزریق به میادین نفتخیز جنوب ارسال می شود.

منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز با ظرفیت تولید روزانه حدود 8.5 میلیون متر مکعب گاز در استان هرمزگان واقع شده است و خوراک پالایشگاه گازی سرخون را تامین می کند. میدان سرخون با سابقه بیش از 30 سال تولید، قدیمی ترین میدان نفت و گاز زاگرس جنوبی به شمار می‎رود و به گفته منتظری، تاکنون 70 درصد مخزن آن تخلیه شده و ارزیابی افق‎های پایینتر میدان در دستور کار است.

تنها منطقه عملیاتی نفتی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز منطقه سروستان و سعادت آباد است که هم اکنون روزانه حدود 6 هزار بشکه نفت از آن برداشت و به پالایشگاه شیراز ارسال می شود.

منتظری ابراز امیدواری کرد که میدان نفتی خشت نیز نیمه نخست سال 97 وارد مدار تولید شود و روزانه حدود 20 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بیفزاید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز