خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

احمدی‌نژاد استخدام‌های نفت را با چالش مواجه کرد/ قراردادهای جدید نفتی تمدنی بزرگ‌تر از پارس جنوبی را در غرب کارون ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۶۹۲

بهزاد شیخی گفت: از جمله اقدامات موثر دولت یازدهم انعقاد قرارداد مطالعاتی با دانشگاه‌های معتبر برای افزایش ضریب بازیافت بوده است که در صورت نتیجه بخش بودن با یک درصد افزایش ضریب بازیافت به اندازه شش سال بودجه کشور پول به دست می‌آوریم.

بهزاد شیخی کارشناس مسائل انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به وضعیت استخدام‌های وزارت نفت اظهار داشت: موضوع استخدام در وزارت نفت را نباید بدون توجه به جریان استخدام در دولت قبل در نظر گرفت. مثلا در آن زمان در یک پست سازمانی مثل حراست به جای 4 نفر 20 نفر استخدام شدند که در نتیجه در زمینه بیمه و یا حقوق همگی با مشکل مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل اشل استخدامی را پایین آورد، افزود: با این اتفاقات رضایت مندی در افراد پایین آمده است.

شیخی با اشاره به برنامه جامع دولت یازدهم برای ساماندهی وضعیت استخدام‌های وزارت نفت خاطر نشان کرد: این برنامه جامع شامل نیروهای پیمانکاری و قرارداد موقت می‌شود و به این ترتیب بخش زیادی از کارکنان از جمله مناطق نفتخیز جنوب تعیین تکلیف می‌شوند.

وی گفت: در دولت قبل اجرای چند نوع استخدام مثل قرارداد معین، موقت و یا پیمانکاری باعث شد که در پرداخت حقوق نیز مشکلات زیادی حادث شود.

این کارشناس با اشاره به قراردادهای جدید نفتی تصریح کرد: با اجرایی شدن این قراردادها در دولت دوازدهم که 65 درصد آنها در مناطق نفتخیز جنوب اجرایی می‌شود ما شاهد تمدنی بزرگ‌تر از پارس جنوبی در غرب کارون خواهیم بود.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات پیگیری مباحث مربوط به آبگیری هورالعظیم و ارائه خدماتی از قبیل راه و جاده‌سازی بوده است.

شیخی با اشاره به اینکه با تغییر ریل کشور،  پروژه‌های دولت به ثمر نمی‌نشیند، گفت: از جمله اقدامات موثر دولت یازدهم انعقاد قرارداد مطالعاتی با دانشگاه‌های معتبر برای افزایش ضریب بازیافت بوده است که در صورت نتیجه بخش بودن با یک درصد افزایش ضریب بازیافت به اندازه شش سال بودجه کشور پول به دست می‌آوریم.

وی همچنین ساخت 10 قلم کالا را تحول بزرگی در صنعت تجهیزات سازی عنوان کرد.

وی یادآور شد: اگر دولت دوازدهم استمرار دولت تدبیر و امید باشد شاهد تحولات عظیم و موثری در صنعت نفت خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز