خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد:

جذب 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب طی دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۸۵۷

قائم‌مقام وزیر نیرو روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب در مشهد گفت: در دولت یازدهم و در سه ساله اخیر 50 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شده است.

به گزارش ایلنا، "ستار محمودی" در این خصوص بیان کرد: در قسمت سرمایه و منابع مالی با محدودیت روبرو هستیم ولی با همین میزان سرمایه موجود باید کار را آغاز کرد و گرنه اگر بخواهیم معطل تأمین سرمایه برای تکمیل چرخه کار باشیم نوعی توقف ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر جذب سرمایه بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها افزود: در 12 سال اخیر 80 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب جذب شده که 50 هزار و 800 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به دولت یازدهم است.

وی سپس اظهار داشت: رویکرد دولت یازدهم از ابتدای فعالیت رسیدگی به مناطق محروم و حفظ پایگاه‌های توسعه و امنیت در روستاها بوده است.

وی ادامه داد: در مبحث خدمت رسانی چرخه‌های خدمت را باید جامع دید تا بهره وری کامل ایجاد شود که البته در کشور و در دولت یازدهم طراحی‌ها به این شکل انجام شده و از طراحی تا بازار به صورت زنجیره ای بوده است.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: ایران از لحاظ منابع انسانی در سطح منطقه بسیار بالنده است و نیروهای انسانی و متخصصان ایرانی در کشورهای مختلف سد، نیروگاه و تصفیه خانه می‌سازند.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه بخش خصوصی به دولت اعتماد دارد، ادامه داد: یک هزار و 600 میلیارد ریال طرح نیمه تمام در وزارت نیرو وجود دارد که برخی از این طرح‌ها مربوط به 20 سال قبل است.

وی سپس اضافه کرد: در دولت یازدهم طی 3 سال اخیر سالانه بین 300 تا 400 هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه شده است.

 

*فعالیت انتخاباتی به معنای تعطیل کردن کار و تلاش نیست

استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از پروژه­های آب و فاضلاب مشهد افزود: در حوزه تأمین آب و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

"علیرضا رشیدیان" با یادآوری ساماندهی کشف رود با همکاری دستگاه‌های مختلف و افزایش 2.5 برابری تصفیه خانه‌های فاضلاب در سه سال اخیر در مشهد، بیان کرد: دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمت در حاشیه شهر تلاش کردند اما هنوز تا رسیدن به ایده آل راه باقی است.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین در شهر مشهد وجود دارد و از سه سال گذشته بسته توسعه ای تهیه و نزدیک کردن خدمات ارائه شده در حاشیه شهر به مناطق مرکزی از اهداف مورد پیگیری بوده و خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تمامی دستگاه‌ها برای خدمت در این مناطق رقابت داشتند و همه تلاش کردند تا مشکلات کاهش یابد ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله وجود دارد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: البته ارائه خدمت توسط یک دستگاه به معنای نفی خدمات سایر دستگاه‌ها نیست و نباید خدمات یکدیدگر را نفی کنیم.

وی تاکید کرد: در شهر بهشت چیزی به نام حاشیه و مرکز نباید وجود داشته باشد و حریم شهر بهشت باید پر از پاکی، بهداشت و خدمات مناسب باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طبق منویات رهبری کار در کشور نباید به هیچ بهانه ای تعطیل شود، خاطرنشان کرد: فعالیت انتخاباتی به معنای تعطیل کردن کار و تلاش نیست.

رشیدیان افزود: انتخابات فعالیت مقدسی برای نظام مردم سالاری دینی است و مشارکت حداکثری و رعایت قانون از الزامات انتخابات است و در این فعالیت‌ها خدمات دولت فعلی را نباید زیر سؤال برد و از خط اعتدال و عدالت خارج شد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قدم‌هایی که نظام برداشته به هیچ عنوان و بهانه ای نباید نادیده گرفته شود.

 

* هزینه 75 میلیارد تومانی برای طرح‌ها

9 طرح آب و فاضلاب روز پنجشنبه در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی در مشهد به بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این مراسم در خصوص افتتاح، بهره برداری طرح وآغازعملیات اجرایی 4 طرح بزرگ آب و فاضلاب درمشهد اظهار داشت: این طرح‌ها با هزینه 75 میلیارد تومان روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه با حضورقائم مقام وزیر نیرو واستاندار خراسان رضوی و نماینده مردم مشهد به بهره برداری رسید و همچنین 9.6 میلیارد تومان جهت شروع پروژه‌های آب و فاضلاب هزینه شده است.

وی سپس اظهار داشت: درسال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال، وهمزمان با ولادت باسعادت حضرت ولیعصر (عج) دربخش فاضلاب 2 طرح افتتاح و 3 طرح عملیات اجرایی آن آغاز خواهدشد.

وی سپس افزود: پروژه اجرا تکمیل وراه اندازی مقسم تصفیه خانه فاضلاب پرکندآباد و بهره برداری ازشبکه جمع آوری ونصب انشعابات فاضلاب حاشیه شهرمشهد ازپروژه هایی است که امروز عملیات بهره برداری ازآن آغازخواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز