خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهوردر جمع خبرنگاران مطرح کرد:

لزوم فراهم شدن خدمات آب و برق و بهداشت برای جلوگیری از مهاجرت

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۷۷۲

27 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند که مهم ترین کار آنها تامین امنیت غذایی کشور است و برای باقی ماندن آنها در روستاها بایستی خدمات آب و برق و گاز و بهداشت آنها فراهم باشد.

به گزارش ایلنا، "اسحاق جهانگیری"معاون اول رییس جمهور در حاشیه آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاهای کشور که قبل از ظهر امروز (سه شنبه) در سالن همایش‌های اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که ماندگاری مردم در روستاها نیازمند تأمین خدماتی از جمله آب، برق؛ گاز، بهداشت و ... است افزود: از جمله کارهای بزرگی که در دولت یازدهم به انجام رسیده این است که فقط در سال 95 به اندازه تمام 8 سال دولت نهم و دهم به روستاهای کشور خدمات آبرسانی، برقرسانی، گازرسانی، بهداشت و غیره ارائه شده است.

وی با بیان اینکه روستاها کانون تولید کشور هستند، افزود: 27 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند که مهم‌ترین کار آن‌ها تأمین امنیت غذایی کشور است و برای باقی ماندن آن‌ها در روستاها بایستی خدمات آب و برق و گاز و بهداشت آن‌ها فراهم باشد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع نظام بانکی برای واحدهای صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است، افزود: امنیت غذایی، ماندگاری در روستاها بایستی از برنامه‌های دقیقی برخوردار باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: کشاورزی و امنیت غذایی کشور و اشتغال همواره از اولویت‌های دولت یازدهم بوده است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در کشورگفت: در بخش کشاورزی بایستی مدیریت در مصرف آب را جدی بگیریم و به ساماندهی اراضی کشاورزی بپردازیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز