خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری:

روحانی در جهت توان افزایی اقتصادی روستاییان گام برداشت/ گاز رسانی به ۲ هزار روستا در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۵۴۲

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: توجه و تکریمی که این دولت به روستاییان در عمل کرده بسیار زیاد است.

سید ابوالفضل رضوی-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری- در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در واکنش به شعار برخی نامزدهای ریاست جمهوری مبنی بر حل مشکلات مناطق محروم و تاکید آنها بر این مساله که دولت در این مدت نتوانسته است کاری انجام دهد بیان داشت: این افراد اطلاع ندارند که دولت تدبیر و امید چه خدماتی را در روستاها انجام داده است؛ به طور مثال برای اولین بار دولت تدبیر و امید به روستائی هایی که اقدام به ایجاد شرکت‌های مشارکتی با روستاهای مرزی کردند وام بدون کارمزد داده است؛ مثلا در شهرستان خاش از استان سیستان و بلوچستان و نهبندان از استان خراسان جنوبی این اقدامات صورت گرفته است؛ علی رغم اینکه استان خراسان جنوبی در جوار موقوفات امام رضا است اما چنین خدماتی را از جانب آستان قدس در هیچ دوره ای تاکنون سراغ نداریم که به روستائیان خود وام بدون کارمزد را پرداخت کرده باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: دولت آقای روحانی در روستاهای شهرستان خاش به اندازه چهار میلیارد تومان، اشتغال ایجاد کرد. همچنین در نهبندان به روستائیان یک میلیارد و نیم پرداخت شد. این دولت دولتی بود که به توان افزایی اقتصادی روستائیان و به تکریم روستائیان اهتمام ورزید. برای اولین بار در تاریخ ایران روز جهانی عشایر در پانزدهم مهرماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رضوی افزود: در این سه سال رئیس جمهور بارها با روستاییان از نزدیک گفتگو کرد. همچنین معاون اول رئیس جمهور در تمام این جلسات حضور داشت. همچنین در استان لرستان و کهگیلویه و بویراحمد دیدار اختصاصی با روستائیان داشت؛ اما دولتی که ادعا می کرد که دولت محرومین است هیچگاه چنین وضعیتی را نداشت. توجه و تکریمی که این دولت به روستاییان در عمل کرده بسیار زیاد است.

او افزود: از دیگر اقدامات دولت یازدهم می توان به گازرسانی به ۲ هزار روستا در سراسر کشور اشاره کرد در حالی که در کلیه دولت‌های بعد از انقلاب تنها حدود ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود.

رضوی در ادامه گفت: مسئله ۵۰۰ میلیارد تومان برای وام آب شرب از صندوق توسعه ملی برداشته شد و به بیش از ۵۲۰۰ روستا از این محل آبرسانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز