خبرگزاری کار ایران

رشد 5 درصدی مصرف برق صنعتی؛ معیار رونق و حرکت بخش صنعت

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۵۶۵

میزان مصرف برق در بخش صنعتی در سال 95 نسبت به سال 92، حدود 7 میلیارد کیلووات ساعت و نسبت به سال 91 ، حدود 10 میلیارد کیلووات ساعت رشد داشته است.

به‌گزارش ایلنا، همواره یکی از شاخص‌های برآورد رکود یا رونق بخش صنعت توجه به میزان برق مصرفی در این واحدها بوده است؛ چرا که پیش فرض این است که هیچ واحد صنعتی حاضر نیست بدون اینکه تولیدی در کار باشد اقدام به مصرف برق با قیمتی به طور متوسط 84 تومان (متوسط قیمت کم باری، میان باری و اوج بار) برای هر کیلووات ساعت کند.

بر این اساس، مصرف برق در دوره‌های مختلف شاید بتواند دورنمایی نسبتاً روشن از رونق یا رکود فعالیت موجود در این بخش از اقتصاد را فراروی ما قرار دهد.

بر اساس این گزارش، میزان برق مصرفی در بخش صنعت در سال 84 برابر با 43 میلیارد و 123 میلیون کیلوات ساعت بوده که در پایان سال 88 به 54 میلیارد و 887 میلیون کیلووات ساعت می‌رسد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که در پایان سال 91 میزان برق مصرفی در بخش صنعتی به 67 میلیارد و 107 میلیون کیلووات ساعت رسیده که در مقایسه با سال 84 حدود 6 درصد رشد داشته است.

اما نگاهی به آمارهای سال 92 نشان می‌دهد که میزان برق مصرفی در بخش صنعتی در این سال به حدود 70 میلیارد کیلووات ساعت می‌رسد که در مقایسه با سال 91، حدود 3 میلیارد کیلووات ساعت رشد داشته است.

همچنین آمارها برای پایان سال 95 حاکی از این است که در این سال مصرف برق صنعتی کشور به حدود 77 میلیارد کیلووات ساعت می‌رسد که در مقایسه با سال 92، حدود 3 درصد و در مقایسه با سال 91، حدود 5 درصد رشد داشته است.

به عبارت دیگر میزان مصرف برق در بخش صنعتی در سال 95 نسبت به سال 92، حدود 7 میلیارد کیلووات ساعت و نسبت به سال 91، حدود 10 میلیارد کیلووات ساعت رشد داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز