خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به ایلنا خبر داد:

آغاز مذاکرات مستقیم با ایرباس برای ساخت قطعات هواپیما/ لیست قطعات به زودی نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۷۱۸

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شروع مذاکرات مستقیم این معاونت با دو شرکت ایرباس و ای. تی .آر برای اخذ امتیاز ساخت قطعات هواپیما در ایران خبر داد.

سورنا ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به بخشی از قرارداد ایران‌ایر با دو کمپانی ایرباس و ای. تی. آر مبنی بر همکاری برای ساخت برخی از قطعات هواپیما، اظهار داشت: مذاکرات مستقیم معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری با ایرباس و ای.تی‌آر برای اخذ امتیاز ساخت برخی از قطعات هواپیما آغاز شده است.

وی ادامه داد: جلساتی را با این دو شرکت سازنده هواپیما داشته‌ایم و به زودی نتیجه مذاکرات، نهایی خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که بر سر ساخت چه قطعاتی از هواپیما به توافق رسیده‌اید؟ ، گفت: در حال نهایی کردن لیست قطعاتی هستیم که قرار است ایران در ساخت آنها با این دو شرکت همکاری کند.

ستاری تاکید کرد: در تمام مذاکرات موضوع اصلی این است که این قطعات در ایران تولید شود.    

وی با بیان این که در کشورمان ظرفیت‌هایی برای ساخت برخی از قطعات وجود دارد، ادامه داد: در حال بررسی هستیم، همکاری با ای . تی. آر  و ایرباس برای فعالسازی این ظرفیت‌ها چگونه می‌تواند شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز