خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک سرمایه:

مبارزه با مفسدان آغاز شده است / بدهکاران بانک سرمایه منشا شایعات اخیر بودند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۰۷

خانی با اشاره به اینکه تا زمانی که مبارزه با فساد باشد این شایعات نیز به قوت خود باقی است، افزود: این در حالی است که این افراد 11 سال است از پرداخت بدهی خود امتناع کرده‌اند اما همگی آنها احراز شده تا تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌محمدرضا خانی مدیر عامل بانک سرمایه صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به وضعیت کنونی بانک سرمایه پس از شایعات اخیر گفت:‌این موضوع محک خوبی برای مشتریان و همکاران ما بود. البته از این قبیل شایعات در گذشته نیز کم نبوده و افراد کاسب که احساس کردند منافعشان به خطر افتاده به فکر این شایعات افتادند.

وی افزود: در این راستا بانک سرمایه مبارزه با مفسدان را آغاز کرده است که از آن زما ن به بعد میزان شایعات برعلیه ما قوت گرفت.

وی گفت: در گذشته شایعات پیرامون بانک سرمایه کم بود زیرا این بانک با کلاهبرداران و مفسدان برخورد نمی‌کرد اما در مدیریت جدید این اقدام آغاز شده و موجب ناراحتی برخی گشته است.

خانی خاطرنشان کرد: یک شایعه در مورد ادغام بانک سرمایه با بانک ملت بود که همزمان هر دو بانک آن را تکذیب کردند و شایعه اخیر د رمورد ورشکستگی بانک سرمایه مطرح شده که آن هم سریعا تکذیب شد اما در حال شناسایی این افرادی که این شایعات را مطرح می‌کنند هستیم که اغلب آنها جزء بدهکاران کلان این بانک محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که مبارزه با فساد باشد این شایعات نیز به قوت خود باقی است، افزود: این در حالی است که این افراد 11 سال است از پرداخت بدهی خود امتناع کرده‌اند اما همگی آنها احراز شده تا تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: امروز آخرین مهلت بدهکاران کلان است و زمان آن تا ساعت 16 تمدید شده است.

خانی گفت: این بدهکاران امروز شایعات را معیاری قرار دادند تا بتوانند در آخرین مهلت آخرین تیر خود را نیز زده باشند اما مشتریان بانک و همکاران ما تحت تاثیر این شایعات قرار نگرفتند.

خانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزان مطالبات معوق بانک سرمایه افزود: مبلغی به ارزش 73 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق این بانک است که از ابتدای سال جاری تاکنون 13 هزار میلیارد ریال از این رقم وصول شده و در 2 ماهه اخیر 5 هزار میلیارد ریال وصولی داشته‌ایم که 3 تا 4 هزار میلیارد ریال آن املاک مرغوب معرفی شده و مشخصات آن به دادسرای پولی و بانکی ارسال شده است و مورد ارزیابی قرار گرفته و بدهی بانک تهاتر شود.

38 درصد سهامداران از بخش خصوصی‌اند.

مدیرعامل بانک سرمایه با بیان اینکه 38 درصد سهامداران از بخش خصوصی هستند، گفت: این افراد تسهیلات دریافت کرده‌اند اما این منابع معوق شده و به جای آن اموال مرغوبی را به بانک معرفی کردند در حال تسویه و تهاتر است.

مدیر عامل بانک سرمایه با اشاره به اقدامات قضایی این بانک گفت: همه بانک‌ها در ابتدا با مذاکره وارد می‌شوند و پس از آن به مرحله هشدار می‌رسد ما نیز تمامی این راهکارها را انجام داده‌ایم. در این راستا از مهرماه که مذاکرات آن با برخی از افراد به نتیجه نرسیده بود نتایج عیان‌تر شد اما در حال حاضر با بدهکارانی که پول خود را نقدا بپردازند کاری نداریم در غیر اینصورت تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر سهامداران به تیم مدیریتی جدید این بانک اعتماد کرده و به یقین رسیده‌اند که هدف مبارزه با فساد است این در حالی است که هیئت مدیره زمانی که شایعات را می‌شنوند بلافاصله آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در مورد سهام بانک سرمایه در بورس گفت: بانک سرمایه ابتدا با شفاف‌سازی و هماهنگی با نهادهای نظارتی بنا دارد تا طی 2 سال افزایش 600 درصدی سرمایه داشته باشد که در انتظار مجوز بانک مرکزی هستیم و این افزایش سرمایه به اطلاع ذینفعان بانک خواهد رسید.

وی گفت:‌هر روز منابعی وارد و یا خارج از بانک می‌شود اما آن چه مهم است پایان روز گذشته عملکرد همه شعب ما مثبت بوده و این شایعات آثار مخربی در پی نداشته است. 

مدیرعامل بانک سرمایه در مورد سودآوری سال 95 این بانک گفت: شفاف سازی عملکرد بانک سرمایه نیازمند مسائل خاص در اندازه‌گیری صورت‌های مالی است هر چند گزارشگری بانک‌ها بر اساس IFRS چالش ها را زیاد کرد و بخشی از تاخیر در صورت‌های مالی متوجه کل بانک‌ها است که نتوانستند اطلاعات را به درستی ارائه دهند که ما نیز مشکلات خاصی در اندازه‌گیری عملکرد در شفاف‌سازی داشتیم که به شیوه و اجرای دقیق بخشنامه بانک مرکزی برمی‌‌گردد.

وی گفت: یکی از معضلات بانک سرمایه تغییر پی در پی مدیر عامل این بانک بود که بیشترین آسیب را به بانک سرمایه وارد کرد و بدهکاران کلان این بانک در عزل و نصب‌های مدیرعامل بانک سرمایه نقش پررنگی داشتند.

وی در مورد برنامه بانک سرمایه در سال آینده گفت: فعالیت‌های ارزی خود را گسترش خواهیم داد که در فروردین ماه اعلام خواهد شد.

خانی در مورد پرداخت وام به کارمندان این بانک گفت: این وام‌ها را به مدیران ارشد ندادیم و تنها به پرسنل داده شده و پیش از این نیز پول‌های بانک ها را بدهکاران کلان بردند و اکنون که ما حقوق پرسنل را می‌پردازیم همه برایشان جای سوال است.

وی گفت: در تسهیلات بانک سرمایه بزرگنمایی شده است. ما در بانک سرمایه هیچ فرقی بین پرسنل و مدیران قائل نیستیم و اولویت ما پرسنل است و کلیه پرداختی‌ها بر اساس معیار واصول آیین‌نامه بانک‌ها انجام می‌شود.

خانی در خصوص شرکت توسعه قشم افزود: آنچه بین بانک سرمایه و این شرکت صورت گرفته ادامه روند خط اعتباری بوده زیرا بانک سرمایه تنها بانکی است که مبارزه با فساد را علنا آغاز کرده و ما معتقدیم درصد مطالبات معوقه ما نسبت به بانک‌های دیگر بالا نیست و بدهکاران ما در همه بانک‌ها بدهکارند و تنها در بانک سرمایه بدهی ندارند.

وی گفت: بدهکاران کلان بانک سرمایه اشخاص حقوقی هستند که پشت آنها اشخاص حقیقی قرار دارند و با ثبت شرکت‌های صوری و اعلام تعدادی از اسامی افراد به راحتی هزینه کرده و شایعات را مدیریت می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: وصول مطالبات هدف اصلی بانک سرمایه است و با شناسایی بدهکاران آخرین اقدامات قضایی در دست اجرا است و دل نگرانی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز