خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش تفکر خلاق بیان کرد:

دولت نباید در جزئیات اقتصاد دخالت داشته باشد/ برای دستیابی به رشد صنعتی به خلاقیت نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۶۶۵

دبیر همایش تفکر خلاق گفت: اگر می‌خواهیم رشد صنعتی کشور به بیش از 4 درصد برسد باید از خلاقیت بیشتری استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش تفکر خلاق، سرمایه‌گذاری و توسعه دبیر این همایش با بیان اهمیت نقش پژوهشگران در آینده اقتصاد جهان گفت: امروز دانشمندان عرصه اقتصاد، تبیین کننده وضعیت آینده جهان هستند و سرمایه‌گذاران نیز به تبع آنها حرکت خود را انجام می‌دهند.

محمودزاده تصریح کرد: امروز ما برای توسعه کشور نیاز داریم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خارجی از ریسک‌پذیری بیشتری برخوردار شوند.

وی با اشاره به اهمیت اصل 44 قانون اساسی گفت: باید ساختار اجرایی کردن اصل 44 به شیوه‌ای باشد که در واگذاری صنایع به بخش خصوصی رد پایی از افراد وابسته به سازمان‌های دولتی وجود نداشته باشد.

محمودزاده با اشاره به اهمیت خلاقیت در اقتصاد کشور گفت: به کار گیری ایده‌های جدید و ابتکارات نو در ساختارهای تولیدی و صنعتی باعث تقویت اقتصادی می‌شود و اگر می‌خواهیم رشد صنعتی کشور به بیش از 4 درصد برسد باید از خلاقیت بیشتری استفاده کنیم. امروز ما جزو 10 کشور غنی در حوزه منابع فسیلی جهان هستیم و بایستی برای بهره‌وری بالا از این حوزه از بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنیم زیرا این بخش‌ها برای توجیه‌پذیر بودن فعالیت اقتصادی خود با انجام پژوهش و تحقیقات سعی می‌کنند که با حداقل هزینه بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز با این که دولت از دخالت مستقیم در جزئیات امور اقتصادی منع شده است اما هنوز شاهد حضور سازمان‌ها و نهادهای دولتی در بازار هستیم.

محمودزاده در پایان تصریح کرد: توسعه در ایران تنها در شرایطی می‌تواند رخ بدهد که زیرساخت‌های اقتصادی وجود داشته باشد و پژوهشگران با ایفای نقش مستقیم برای تاثیرگذاری این زیرساخت‌ها نقش‌های مدیریتی پایداری را ایفا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز