خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور:

بیش‌تر اعتبارهای شرکت‌های آبفا در حوزه فاضلاب هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۲۲۵

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان این‌که بیش از ٢٦٠ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور در حال اجراست گفت: حجم زیادی از اعتبارات شرکت‌های آب و فاضلاب در تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های فاضلاب هزینه می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، "حمیدرضا جانباز" افزود: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دوره قبل آغازکننده حرکتی بود که شاهد ثمراتش در اقتصاد کشور هستیم.

جانباز تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، مدیریت پسماند را لحاظ کردیم که در حال حاضر پساب تصفیه‌خانه فاضلاب تهران در حد استاندارد بسیار بالا تولید و در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شود.

او با اشاره به ۵۰۰ میلیون دلار استقراض از صندوق توسعه ملی برای طرح آب‌رسانی روستایی گفت: امیدواریم همین حمایت کمیسیون عمران را در صحن مجلس داشته باشیم تا معادل دوره گذشته از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات مناسبی دریافت کنیم و بتوانیم راهی را که آغاز کرده‌ایم ادامه دهیم.

جانباز با اشاره به نگاه جدیدی که در صنعت آب و فاضلاب کشور شکل گرفته است گفت: بیش از ۱۲۰ طرح در قالب BOT و BOO و ۷۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی داریم که نقش کمیسیون عمران مجلس در این زمینه بی‌بدیل بوده است.

 او افزود: هیئت‌وزیران مصوبه‌ای تصویب کرد که به ویژه در کلان‌شهرها به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد با نصب پکیج‌هایی از شبکه فاضلاب به صورت رایگان از پساب برای آب‌یاری فضای سبز استفاده کنند که هم‌اکنون این کار در شهرداری‌های تهران، کرج و مشهد انجام شده است.

در تبصره 8 لایحه قانون بودجه سال 1396 برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حوزه برق تعیین‌تکلیف شده‌است که لازم است در حوزه آب نیز تعیین‌تکلیف شود زیرا نمی‌شود به جمعیت‌های گاهی چندصدهزار نفری حاشیه شهر آب‌رسانی نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز