خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا در دیدار با صالحی‌امیری:

تلاش می‌کنیم از حوزه‌های فرهنگ و هنر مالیات نگیریم

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۴۲

وزیر اقتصادی تاکید کرد که در شرایط فعلی، دولت نگاه مالیاتی و درآمدزایی به بخش هنر و فرهنگ کشور ندارد.

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا در سخنانی در جلسه مشترک با سیدرضا صالحی‌امیری وزیر ارشاد و نمایندگان صنوف و اتحادیه‌های مختلف فرهنگی شامل سینما، تئاتر، نشر، چاپ، مطبوعات و ... با بیان این مطلب افزود: البته این جدای از آن است که نگاه غایی ما به هنر، این‌گونه است که نه تنها نباید نیازمند معافیت مالیاتی و یارانه باشد، بلکه به عنوان صنعتی پویا و بالنده، منتج به درآمد سرشار برای متولیان و صنوف فرهنگی و نیز درآمدهای مالاتی برای دولت شود.

وی با تاکید بر رابطه متقابل فرهنگ و اقتصاد، اظهار داشت: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده که توسعه و رشد فرهنگی، مقدم و توامان با رشد اقتصادی است و به همین لحاظ تا زمانی که به لحاظ فرهنگی، تحول مثبت و شایانی در جامعه شکل نگیرد و نتوانیم به مدد آن، ارزش‌های مثبت را به جامعه انتقال انتقال داده و نهادینه کنیم، نمی‌توانیم توقع توسعه همه جانبه داشته باشیم.

وزیر اقتصاد با یادآوری سوابق اجرایی خود ابتدای انقلاب در رادیو اصفهان و تلاش وی برای حفظ و احیای گروه‌های موسیقیایی در اوان انقلاب، اظهار داشت: من خود را بیگانه با جامعه فرهنگی نمی‌دانم و احترام ویژه‌ای برای این قشر قایل هستم.

وزیر اقتصاد افزود: همه تلاش ما این است تا از حوزه‌های فرهنگ و هنر مالیاتی نگیریم. در شرایط فعلی نباید به هنر به عنوان منبع تامین درآمد دولت فکر کنیم. با به‌کارگیری همه ابزارهای در اختیار، سعی کردیم مشکلات مالیاتی مربوط به این حوزه را برطرف کنیم.

وزیر اقتصاد درباره مالیات برارزش افزوده نیز گفت: این مالیات در حلقه‌های مختلف وصول می‌شود و در هر حلقه که وصول می‌شود به حلقه بعدی انتقال می‌یابد و در نهایت به مصرف کننده اصابت می کند.

طیب‌نیا همچنین گفت: سامانه مکانیزه فروش نیز مراحل نهایی در مجلس را طی می‌کند و امیدواریم با اصلاحاتی که داریم انجام می‌دهیم همه مالیات را به مصرف‌کننده منتقل کنیم.

وزیر اقتصاد اختصاص ممیزی کل به فرهنگ و هنر، بررسی مسایل مربوط به ستاد نظارت برکانون‌های فرهنگی و معافیت خدمات بیمه را از جمله اقدامات وزارت اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز