خبرگزاری کار ایران

در نه ماهه امسال روی داد :

صرفه جویی ۲۹ میلیون لیتری در مصرف نفتگاز نیروگاهی منطقه زاهدان

در نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۹ میلیون و ۳۴۲ هزار لیتر در مصرف نفتگاز نیروگاهی منطقه زاهدان صرفه جویی شد.

به گزارش ایلنا؛ مدیر منطقه میزان نفتگاز ارسالی به نیروگاه های منطقه در نه ماهه امسال را ۱۵۳ میلیون و ۹۵۲ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: این مقدار فرآورده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته و بیش از ۲۹ میلیون لیترصرفه جویی را در پی داشته است.

دادخدا اعتصامی راه اندازی نیروگاه بمپور و تامین بخشی از برق مصرفی استان توسط آن نیروگاه ، کنترل محموله ها ی ارسالی نظارت بر عملیات نیروگاه ها و آموزش کارکنان را از جمله دلایل کاهش مصرف نفتگاز نیروگاهی منطقه زاهدان برشمرد.

دبیر کارگروه سوخت استان ابراز امیدواری کرد، با ورود گاز طبیعی به منطقه که طبق وعده مسولین در بهار ۹۶ ، نیروگاه های استان به شبکه گاز طبیعی متصل می شود و این امر باعث کاهش قابل توجه مصرف سوخت مایع در استان شده و زمینه صادرات بیشتر این فرآورده ها را نیز فراهم خواهد نمود.

وی گفت : درحال حاضر سوخت مورد نیاز منطقه از سایر استان ها (کرمان ، مشهد، اصفهان ، بندر عباس) با فاصله بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰کیلومتر از طریق حمل جاده ای و ریلی تامین می گردد و در شعاع بیش از هزار کیلومتری استان توزیع می شود.

 

کد خبر : ۴۴۳۱۴۷