خبرگزاری کار ایران

بانک مسکن؛

9 ماهه امسال مبلغ تسهیلات مشارکت مدنی رشد 100 درصدی یافت

روابط عمومی بانک مسکن از رشد 100 درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش مشارکت مدنی طی 9 ماهه سال جاری سبت به دوره مشابه پارسال خبرداد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک مسکن، طی 9 ماهه امسال میزان 46هزار و 479 میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده است.

براساس این گزارش، تسهیلات مشارکت بانک مسکن در دوره این گزارش از نظر تعداد با رشد 58 درصدی روبرو شد به طوری که در طی این مدت 92هزار و 419 واحد مسکونی از تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن بهره مند شده اند.

بانک مسکن برای سهولت شرایط پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی از محل حساب جاری به منظور تقویت بازارعرضه مسکن و مساعدت به انبوه سازان و فعالان حوزه مسکن و ساختمان، حذف شرط رسوب حساب جاری برای متقاضیان تسهیلات مشارکت و افزایش سقف تسهیلات مشارکت به ارقام یکهزار و 100، یکهزار و 300 و یکهزار و 500 میلیون ریال به ترتیب برای ساخت به روش سنتی، صنعتی و فناوری های نوین را در دستور کار خود قرارداده است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بانک مسکن شهریور ماه امسال اعلام کرد: 502 هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن مهر در سطح کشور توسط این بانک قرارداد امضا شده که تاکنون 470 هزار میلیارد ریال آن به این پروژه ها پرداخت شده است.

وی افزود: دو میلیون و 300 هزار دستگاه واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده که تاکنون یک میلیون و 682 هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده است .

کد خبر : ۴۴۲۶۲۵