خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

مصرف انرژی و محیط زیست در تعادل با یکدیگر هستند

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۲۸۰

نقش اقتصاد در معادلات میان تأمین کنندگان و مصرف کنندگان مسیری را گشوده است که برق را به عنوان یک کالا تعریف کرده و بازارهایی را برای معامله آن بر اساس تعاملات عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تأمین و مصرف انرژی و ارتباط آن با محیط زیست و نقش متقابل آن‌ها بر یکدیگر از موضوعات مهم قرن هستند و محیط زیست و مصرف انرژی در رویارویی و تعادل مؤثر و معنی دار با یکدیگر هستند.

"افشین روشن میلانی" در آیین افتتاح مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مدیریت مصرف از ارکان اقتصاد مقاومتی است و اولویت آن از نظر مقام معظم رهبری تا حدی است که تلاش در این زمینه را به مثابه جهاد در راه خدا تلقی می‌کنند.

وی افزود: در چالش بهینه سازی مصرف انرژی بازیگران متعددی با انگیزه‌های اقتصادی در تعامل با یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند.

وی تأکید کرد: نقش اقتصاد در معادلات میان تأمین کنندگان و مصرف کنندگان مسیری را گشوده است که برق را به عنوان یک کالا تعریف کرده و بازارهایی را برای معامله آن بر اساس تعاملات عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند.

روشن‌میلانی در خصوص مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی اظهار کرد: تفکر اولیه ایجاد این مدرسه از دیدگاه مصرف کنندگان عمده صنعتی و تأمین کنندگان انرژی به وجود آمد و تلاش دارد دستاوردهای علم مدیریت مصرف را در اختیار مشتاقان قرار دهد تا ذینفعان با آخرین تعاریف و تجربیات و اقدام‌های انجام گرفته در این زمینه آشنا شوند.

رییس مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در طول این همایش گفت: سرفصل‌های این کارگاه‌ها مختص صنایع منطقه برای آشنایی با شرایط مختلف مصرف و آشنایی با مشوق‌های صنعت برق در جهت بهره گیری بهینه از مصرف انرژی تنظیم شده است.

وی افزود: این کارگاه‌های تخصصی به طور موازی برای شرکت‌های برق جهت آشنایی با دستاوردهای تحقیقی در این زمینه برنامه ریزی شده است.

گفتنی است این گردهمایی از 6 تا 8 دی ماه با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق تبریز، دانشگاه تبریز، شرکت توانیر و انجمن انرژی ایران شاخه آذربایجان شرقی، در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز