خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر:

کمبود آب در روستاهای استان بوشهر جدی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه کمبود آب در روستاهای استان بوشهر جدی است به همین دلیل به دنبال برنامه‌ریزی برای مقابله با این تنش در سال آینده به ویژه در تابستان هستیم.

به‌گزارش ایلنا، "مسعود نصوری"  در جمع مدیران  شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: برای برنامه‌ریزی و مشخص شدن اولویت‌های مبارزه با خشکسالی در سال آینده و مبارزه با کمبود آب در استان، نشست مدیریت بحران آب در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر تشکیل شده است.

وی کاهش بارندگی، تغییر اقلیم، خشکسالی، مصرف بالا و همچنین رفتارهای سلیقه‌ای یا کم‌کاری‌ها از دلایل شکل گیری بحران آب در استان عنوان کرد.

نصوری با تاکید بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ صرفه‌جویی، افزود: تنش آبی در استان بوشهر در کنار کمبود منابع آبی متاسفانه ناشی از استفاده نادرست و عدم استفاده بهینه از این مایه حیاتی است.

وی افزود: در همین راستا باید سعی شود با استفاده از فرهنگ سازی مناسب از طریق رسانه‌ها و همچنین دیگر ابزار اطلاع‌رسانی زمینه مدیریت مصرف بهینه آب را در جامعه فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بر برنامه‌ریزی برای مبارزه با این بحران تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد بحران آب در تابستان سال آینده ابتدا در کنار بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته باید برنامه‌ریزی راهبردی عملیاتی برای جلوگیری از این بحران پیش‌بینی شود.

نصوری یادآور شد: برای برنامه‌ریزی دقیق و مستمر باید اقدام‌های صورت گرفته در شهرستان‌ها و کل استان کنترل و پایش شود و بر اساس اولویت‌های ایجاد شده برنامه‌ریزی صورت گیرد.

 

 

کد خبر : ۴۴۱۷۸۶