خبرگزاری کار ایران

قیمت طلا به یک هزار و 131 دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۳۱ دلار و ۳۶ سنت رسید.

به گزارش ایلنا، نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز اندکی افزایش یابد، اما با توجه به احتمال در پیش بودن افزایش های بیشتر نرخ بهره در آمریکا در سال آینده، قیمت فلز زرد همچنان در مسیر ثبت هفتمین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1131 دلار و 36 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.2 درصد افزایش داشت و به 1133 دلار رسید.

سفارشات جدید ثبت شده برای کالاهای سرمایه ای ساخت آمریکا در ماه نوامبر بیش از حد انتظار افزایش داشته است. دیگر آمارهای منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال بیش از حد انتظار بوده است.

اما تعداد شهروندان آمریکایی که هفته گذشته برای دریافت حق بیکاری ثبت نام کرده اند به بالاترین رقم 6 ماه گذشته رسیده و هزینه های مصرفی نیز در ماه نوامبر افزایش کمی را تجربه کرده است.

هلن لائو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «خیلی سخت است بخواهیم مسیر حرکت قیمت طلا در کوتاه مدت را حدس بزنیم.» وی افزود، قیمت طلا ممکن است بر حسب نوسانات بازار ارز حرکت کند.

انتشار آمارهایی بیشتر از وضعیت مساعد اقتصاد آمریکا می تواند فدرال رزرو را متقاعد کند که زودتر از قبل دست به افزایش مجدد نرخ بهره بزند. افزایش نرخ بهره موجب دلسرد شدن سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در بازار طلا می گردد.

ارزش دلار اوایل هفته جاری به بالاترین رقم 14 سال گذشته رسید و این در افت قیمت طلا موثر بود. شاخص دلار امروز 0.1 درصد کاهش یافته و به 201.980 رسیده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا از ماه نوامبر تاکنون بیش از 12 درصد کاهش یافته است.

 

کد خبر : ۴۴۰۷۰۹