خبرگزاری کار ایران

گزارش هفتگی بازار فیزیکی؛

رشد ۱۲۱ درصدی حجم معاملات/ یکه تازی فولاد و سنگ آهن در تالار نقره‌ای

طی هفته گذشته حدود ۷۴۸ هزار و ۲۹۲ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که حاکی از رشد ۱۲۱درصدی حجم و ۶۶ درصدی ارزش این معاملات نسبت به هفته قبل از آن است.

به گزارش ایلنا، طی هفته مذکور، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۴۸۳ هزار و ۱۲۵ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۷ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال معامله شد.

گفتنی است در دو بخش داخلی و صادراتی در تالار مذکور،۱۱۰هزار تن سنگ آهن دانه بندی،  ۳۶۰ هزار و ۸۰۵ تن انواع فولاد،۶ هزار و ۵۴۰ تن انواع مس،۴ هزار و ۶۶۰ تن آلومینیوم و ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن خریداری شد. طی هفته مذکور شاهد رشد حجم معاملات گروههای کالایی فولاد و سنگ آهن  نسبت به هفته قبل از آن بودیم.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۳۱ هزار و ۷۱۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال به فروش رسید؛

در این تالار، ۶۸ هزار و ۴۵۹ تن انواع قیر، ۵۸هزار و ۶۸۰ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۵هزار تن لوب کات، ۱۷ هزار و ۷۶۵ تن مواد شیمیایی، ۱۸ هزار و ۴۴۰ تن گوگرد و یک هزار و ۳۷۵ تن عایق رطوبتی معامله شد که نشان از رشد معاملات گروههای کالایی وکیوم باتوم، لوب کات و گوگرد دارد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۳۱هزار و ۶۵۰ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۲۴۴میلیارد ریال بود؛ در این تالار، ۲۵ هزار و ۳۵۰تن جو دامی، ۵۰تن شکر سفید و ۶ هزار و ۲۵۰ تن گندم معامله شد.

کد خبر : ۴۳۰۵۴۹