خبرگزاری کار ایران

نوبخت در منجیل مطرح کرد:

مانعی برای توقف تکمیل راه‌آهن رشت - قزوین وجود ندارد/ مشکلی برای پرداخت‌ها نیست

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد که مانعی برای تکمیل راه‌آهن رشت - قزوین وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه بازدید از ریل‌گذاری راه‌آهن رشت - قزوین در منجیل گفت: تلاش ما این است که این پروژه در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد. با تامین اعتبار و تخصیص پنج هزار میلیارد ریال بخشی از موانعی که پیش روی این پروژه بود، برطرف خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: امروز به عنوان اولین مسافر به طور آزمایشی اولین قطعه 29 کیلومتری از قزوین تا کوهین را طی کردم. این مسیری که امروز با استاندار قزوین طی کردیم امکان سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را داشت و در این مسیر ۱۶۴ کیلومتری٬بیش از ۸۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده و بقیه قسمت‌ها هم با سرعت در حال انجام است. همه خواست ما این است که سال‌جاری این خط ریلی تحویل داده شود هر چند بخش‌هایی از این مسیر دارای مشکلاتی است که در این بازدید درباره آنها تصمیماتی گرفته می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه متذکر شد: امید و اهتمام ما این است که در دولت یازدهم شاهد افتتاح این مسیر باشیم و همزمان خط ریلی مسیرهای تهران - همدان، تهران - کرمانشاه، میانه - بستان‌آباد و مراغه -ارومیه هم در حال انجام است. ما مصمم به بهره‌برداری از همه این مسیرها تا پایان سال‌جاری هستیم.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت راه‌آهن قزوین - رشت گفت: این مسیر علاوه بر اتصال گیلان به پایتخت، اتصال رشت - انزلی و رشت - آستارا، می‌تواند ارتباط شمال - جنوب و کشورهای همسایه شمالی ما به ایران را برقرار کند. با توجه به تمهید مقدماتی که انجام و اعتباراتی که برای این مهم در نظر گرفته شده، تقریبا مشکلی برای پرداخت‌ها نداریم و فکر می‌کنیم مانعی برای توقف کار نباشد.

نوبخت با بیان اینکه کنار خط ریلی مسیرهای جاده‌ای را نیز در حال اتمام داریم، گفت: برای جاده کندوان با افتتاح ۳۰ کیلومتر اول، ۶۰ کیلومتر راه را می‌توانیم سبک کنیم. همچنین برای جاده هراز و بعد از آن فیروزکوه یعنی با چهار آزادراه، جنوب البرز را به شمال البرز و حاشیه دریای خزر مرتبط می‌کنیم. همچنین با توجه به اینکه مسیر تهران - کرج به عنوان گذرگاه 14 استان کشور، دارای بار ترافیکی سنگینی است و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده با سرعت ادامه احداث اتوبان همت- کرج در حال انجام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه از مسیر باقی‌مانده آزادراه رشت- قزوین شهرستان رودبار بازدید کرد.

کد خبر : ۴۳۰۲۰۳