خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی به ایلنا خبر داد:

اجرای ۷ مدل تامین مسکن در بافت‌های فرسوده / تاکید دولت بر تامین مسکن با مدل توسعه‌گر

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی از اجرای هفت مدل تامین مسکن در بافت‌های فرسوده با مشارکت دولت، بخش خصوصی و مردم خبر داد و گفت: سیاست دولت در اجرای انواع مدل‌های تامین مسکن حداقل دخالت در بازار است.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این که برای تامین مسکن متقاضیان از طریق بهسازی شهری ۷ مدل را پیشنهاد داده‌ایم، اظهار داشت: در اجرای این ۷ مدل تمام تلاش دولت این است که به سمت حداقل دخالت در بازار برود.

او ادامه داد: اولین مدل، خود مالکی  است  که در این روش دولت از طریق فراهم کردن شرایط و تسهیلات برای مردم و ساکنان بافت فرسوده برای ساخت و ساز مشارکت می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دومین مدل تامین مسکن در بافت های فرسوده، مشارکت در ساخت و ساز است که در این مدل دولت اراضی املاک را در اختیار مردم قرار داده و در فرایند طراحی و صدور مجوز ساخت اقدامات حمایتی انجام می‌دهد و انبوه‌سازان نقش ساخت و سازی را بر عهده می‌گیرند.

ایزدی با بیان این که مدل سوم تامین مسکن، مدل توسعه‌گر است، گفت: دولت تاکید بیشتری روی مدل توسعه‌گر دارد و  در این مدل تنها تسهیلات و امکانات در اختیار متقاضیان قرار می دهیم و مشارکتی با توسعه گر نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه چهارمین مدل تامین مسکن، تقویت نهادهای خیریه و نیکوکار است، ادامه داد: پنجمین مدل تامین مسکن از طریق بهسازی شهری،  تقویت تعاونی خودیار محلی است که در این مدل دولت از طریق ترغیب و تشویق تعاونی‌هایی که در محل فعال هستند می تواند پروژه‌های ساخت و ساز را فعال کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مدل تنظیم مجدد زمین، اهالی محله نقش محوری ایفا می کنند و  تامین منابع از محل تبصره دو  شیوه‌های تامین منابع مالی از دیگر مدل‌های تامین مسکن متقاضیان در بافت های فرسوده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی تاکید کرد: به‌طور قطع در بین این مدل‌ها، مدل‌هایی که حداکثر سهم حضور با بخش خصوصی و مردم  است، برای ارائه مشوق‌ها در اولویت دولت  قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۴۲۵۶۵۹