خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو مطرح کرد:

توسعه همکاری‌های علمی پژوهشی ایران و ژاپن در حوزه آب

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۸۲۲

قائم‌مقام وزیر نیرو در دیدار با قائم‌مقام مرکز همکاری‌های خاورمیانه‌ای ژاپن از تنوع همکاری‌های ایران و ژاپن و توسعه همکاری‌های علمی پژوهشی در بخش آب و آبفا سخن گفت.

به‌گزارش ایلنا، "ستار محمودی" در دیدار با "سیجی هیروتا" قائم مقام مرکز همکاری‌های خاورمیانه‌ای ژاپن(JCCME) با بیان این مطلب که این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه برق، انرژی‌های نو، انرژی‌های خورشیدی، حرارتی، کاهش تلفات برق و مدیریت مصرف و بهره‌وری در مصرف برق ادامه داشته باشد، گفت: ژاپنی‌ها جزو نزدیک‌ترین شرکای ما هستند و زمینه‌های همکاری دو کشور ایران و ژاپن از گذشته فراهم بود، در زمان حال ادامه دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه همواره فضای مثبتی بین وزارت نیرو و مرکز همکاری‌های خاورمیانه ای ژاپن (JCCME) حاکم بوده است، افزود: وزارت نیرو همکاری‌های گسترده ای در گذشته با جایکا و سایر سازمان‌های ژاپنی داشته و پروژه‌های مشترک خوبی نیز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با بخش خصوصی در گذشته توسط این مرکز نیز بسیار مثمر ثمر بوده و نشست امروز نیز باعث خواهد شد تا همکاری‌های بعدی با استحکام بیشتری ادامه یابد.

ستار محمودی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی jccme برای متخصصان ایرانی بسیار مؤثر بوده و حضور 280 نفر از کارشناسان صنعت آب و برق بسیار اقناع‌کننده بوده و تشکیل دفتر مرکز همکاری‌های خاورمیانه ای ژاپن (JCCME) در ایران می‌تواند به تحکیم رابطه بین دو کشور ایران و ژاپن استمرار ببخشد تا بتوانیم با مشخص کردن اهداف راه، گام‌های کامل‌تری برداریم.

وی زمینه‌های همکاری دو کشور را به همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و احداث زیر ساخت‌ها و سازه‌ها تقسیم کرد و افزود: در زمینه‌های علمی، پژوهشی و ارتباطی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد تیم‌های پژوهشی در ابعاد گسترده تر می‌تواند ادامه یابد و (JCCME) می‌تواند به پتانسیل‌های خوبی که در زمینه‌های فنی و اجرایی در ایران و اطراف آن وجود دارد بپردازد.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو آمادگی دارد تا در زمینه‌های مدیریت منابع آب، مدیریت رودخانه‌ها، تأمین آب شهرها، تصفیه آب و فاضلاب شهری و کاهش آب بحساب نیامده در بخش آب همکاری‌های مشترکی را با این مرکز داشته باشد.

"سیجی هیروتا" قائم مقام مرکز همکاری‌های خاورمیانه ای ژاپن (JCCME) نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: کار اصلی ما بجز سرمایه گذاری، تعلیم و تربیت و آموزش نیروهای انسانی برای تمام کشورهای جهان است.

وی با ارزیابی مثبت از فضای حاکم بر ایران برای سرمایه گذاری شرکت‌های ژاپنی گفت: سال آینده دفتر مرکز همکاری‌های خاورمیانه ای ژاپن (JCCME) در ایران آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم روابط بیشتر و گسترده تری را با متخصصان ایرانی داشته باشیم و زمینه‌های فعالیت‌های خود را که تا کنون در بخش آب بوده است، از این پس در زمینه‌های برق و انرژی نیز گسترش دهیم.

قائم مقام مرکز همکاری‌های خاورمیانه ای ژاپن با اشاره به اینکه همکاری متخصصان ایرانی و ژاپنی به سود دو طرف خواهد بود اظهار داشت: بازار کار در ایران برای حضور ژاپنی‌ها بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در تهران بسیار بالا است و تهران بر روی مدار زلزله قرار دارد افزود: یکی از همکاری‌های ما این خواهد بود که تلاش شود تا در زمان بروز زلزله برای تأمین آب و برق مردم مشکلی ایجاد نشود.

هیروتا تاکید کرد: تمام تلاش‌ها برای خدمات رسانی به مردم ایران و ژاپن است و یقین داریم که نتیجه خوبی عاید دو کشور ایران و ژاپن خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز