خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با ایلنا:

سومین مزایده سازمان خصوصی‌سازی به ارزش 12 هزار میلیارد ریال برگزار می‌شود

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ارزش سهام دو مزایده اول و دوم آذر ماه با قیمت پایه 12 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد سومین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در سال 95 اظهار داشت: سومین واگذاری سال 95 اول و دوم آذر ماه و با حضور 7 شرکت برگزار خواهد شد.

وی افزود: دراین مزایده‌ پالایشگاه نفت کرمانشاه از طریق فرابورس با 60 درصد سهام و با ارزش پایه  180 میلیارد تومان قیمت گذاری شده و واگذارخواهد شد که 10 درصد آن به صورت نقد و مابقی آن به صورت اقساط 8 ساله خواهد بود.

سبحانی ادامه داد: در همین روز ( اول آذر ماه ) مزایده 20 درصد شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان با ارزش پایه 14 میلیارد تومان از طریق فرابورس برگزار خواهد شد که 10 درصد آن نقد و مابقی با اقساط 8 ساله خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: همچنین در روز دوم آذر ماه 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند با قیمت پایه 920 میلیارد تومان واگذار خواهد شد که 10 درصد آن به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط 10 ساله خواهد بود همچنین مزایده شرکت مقره سازی ایران نیز دوم آذر ماه با قیمت پایه 8 میلیارد تومان و 5 درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساط 8 ساله برگزار خواهد شد که 36 درصد آن متعلق به دولت است.

سبحانی تصریح کرد: شرکت عمران و مسکن سازان گلستان نیز 2 آذر ماه 16.5 درصد از سهام خود را که متعلق به دولت است با ارزش 2 میلیارد تومان 15 درصد نقد و مابقی در اقساط 5 ساله واگذار خواهد کرد.

وی افزود: شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب پیماب 2 آذر ماه با قیمت پایه 39 میلیارد تومان و با سهام 46.5 درصدی دولت با پرداخت اولیه 25 درصد و  مابقی 1 ساله خواهد بود همچنین املاک و دارایی های شرکت نخ کار که 4 دارایی برای مزایده دارد 2 آذر ماه برگزار خواهد شد و در مجموع این 4 ملک 9 هزار متر مربع مساحت دارد و قیمت پایه آن 14 میلیارد تومان است که 50 درصد آن پرداخت اولیه و مابقی با پرداخت 3 ساله خواهد بود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خاتمه گفت: ارزش سهام دو مزایده اول و دوم آذر ماه با قیمت پایه 12 هزار میلیارد ریال خواهد بود.

کد خبر : ۴۲۴۳۲۸