خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

یک سوم استانداردهای ملی در دولت یازدهم تدوین شد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تدوین یک سوم استانداردهای ملی در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا، نیره پیروزبخت در آیین روز ملی استاندارد در اراک گفت: ٣٠ هزار مورد استاندارد از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون در کشور تدوین شده که ١١ هزار عنوان استاندارد در سه سال گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: یک میلیون واحد صنعتی در این مدت توسط این سازمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت و ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار سیلندر گاز مایع برای افزایش ایمنی مصرف کنندگان و مردم بازسازی و نوسازی شده است.

پیروزبخت تصریح کرد: این سازمان دستاوردهای زیادی در زمینه ایمن‌سازی ایستگاه‌های سی‌ان‌جی داشته و توانسته با یک سوم اعتبار سال‌های گذشته این اقدام‌ها را انجام دهد.

رئیس سازمان ملی استاندارد، نخستین دستاورد پسابرجام برای سازمان استاندارد ایران را عضویت در مجمع بین‌المللی و تایید صلاحیت جهانی عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست، این سازمان به عضویت تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه درآمده است و هم‌اکنون صلاحیت این سازمان در ٣٢ کشور مورد تایید قرار گرفته و تا یک ماه آینده به ٧٢ کشور افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد ایران در پسابرجام توانسته عضویت در سازمان اوزان و مقیاس را که پس از انقلاب از عضویت آن حذف شده بود به دست آورد و تایید صلاحیت این سازمان در این زمینه در ١٠٠ کشور قابل قبول است.

کد خبر : ۴۲۳۷۱۵