خبرگزاری کار ایران

افزایش تعداد شهدای نیروگاه "دبیس" به ۴ نفر؛

مجروحان حمله تروریستی نیروگاه کرکوک فردا به ایران منتقل می‌شوند

مدیرعامل شرکت صانیر از افزایش تعداد شهدای مهندسان ایرانی حمله تروریستی نیروگاه "دبیس" کرکوک خبر داد و گفت: مجروحان این حادثه فردا به ایران منتقل می‌شوند.

به گزارش ایلنا، "بهمن صالحی" مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر) با اعلام این خبر گفت: در جریان حادثه تروریستی دیروز در شهر کرکوک عراق و حمله نیروهای داعش، 3 نفر از مهندسان ایرانی حاضر در کمپ نیروگاه "دبیس" در لحظات اول حادثه به شهادت رسیدند و دیروز نیز یکی دیگر از مهندسان این شرکت پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل شد.

وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: در ساعت 5 بامداد جمعه 30 تیرماه جاری، کمپ مهندسان نیروگاه "دبیس" در منطقه کرکوک در شمال بغداد پایتخت عراق مورد تهاجم نیروهای متخاصم تکریتی موسوم به "داعش" قرار گرفت.

صالحی گفت: گروهی از حمله‌کنندگان از سایت بالای نیروگاه وارد کمپ مهندسان ایرانی شده و کمپ، ساختمان و تجهیزات کارشناسان و مهندسان ایرانی را به رگبار بستند که در مرحله نخست سه تن از مهندسان ایرانی و حدود 10 تا 12 عراقی شهید و 5 نفر از کارشناسان ایرانی نیز مجروح می‌شوند که دو نفر از مهندسان ایرانی جراحت شدیدی برمی‌دارند که یکی از آنان پس از انتقال به بیمارستان،‌ عصر دیروز به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود و تعداد مهندسان شهید ایرانی، به 4 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل صانیر با بیان اینکه پیش‌تر نیز این پروژه مورد حمله داعش قرار گرفته و از 22 ماه قبل این پروژه تعطیل شده بود، گفت: حدود 2 ماه قبل بیش از 20 نفر از متخصصان و مهندسان و تکنسین‌های ایرانی به همراه متخصصان عراقی برای راه‌اندازی مجدد این پروژه اقدام می‌کنند که در صبح جمعه این کمپ مورد یورش عوامل گروهک داعش قرار می‌گیرد که با مداخله پلیس محلی و اوج‌گیری درگیری، نیروهای داعش با برجا گذاشتن تعدادی کشته و مجروح متواری می‌شوند.

همچنین "محمود شریف" مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل صانیر با اشاره به اینکه مجروحان ایرانی در بیمارستان‌های عراق مشغول مداوا هستند در خصوص زمان انتقال مجروحان و شهدا به کشورمان گفت: کنسولگری ایران در اربیل عراق با هماهنگی وزارت امور خارجه در حال پیگیری هستند تا مجروحان و شهدا به احتمال زیاد فردا (یکشنبه) با اولین پرواز به کشور منتقل شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای عراقی در حال پاک‌سازی منطقه از حضور نیروهای داعش هستند، گفت: هنوز آماری از خسارات مالی و فنی نیروگاه در دست نیست و در آینده نزدیک بایستی کارشناسان ایرانی به منطقه عازم شده و خسارات احتمالی را ارزیابی کنند.

شریف با اشاره به اینکه در این حادثه، مصیب قنبری از کرمانشاه، نعمت الله رضایی از اراک، کوروش قویدل از طالش و حسن عبدالوند از لرستان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، افزود: وحید یاوری و خدر شفیعی از کرمانشاه، احمد جهانگیرزاده از ارومیه و اکبر حسنی از اردبیل نیز جزو مجروحان حادثه هستند که بزودی به داخل کشور منتقل می‌شوند.

 

کد خبر : ۴۲۱۴۳۹