خبرگزاری کار ایران

١٢ بسته سرمایه گذاری صنعت گاز در کنگره جهانی انرژی معرفی می شود

شرکت ملی گاز ایران در بیست و سومین کنگره جهانی انرژی که در استانبول ترکیه برگزار می شود، ١٢ بسته سرمایه گذاری معرفی می کند.

به گزارش ایلنا، این بسته های سرمایه گذاری در بخش های خطوط انتقال گاز، ذخیره سازی و طرح های توسعه ای به شرکت های حاضر در این کنگره معرفی می شوند.

این بسته های سرمایه گذاری شامل چند خط انتقال گاز از جمله خطوط انتقال گاز استان سیستان و بلوچستان، طرح ذخیره سازی قزل تپه، طرح ذخیره سازی یورتشای، طرح توسعه پالایشگاه ایلام، گازرسانی به نیروگاه کهنوج، چند طرح گازرسانی به روش سی ان جی و تاسیسات مینی ال ان جی می شود.

برپایه این گزارش، در این کنگره تیم کارشناسی شرکت ملی گاز ایران از واحدهای مختلف حضور دارند و آخرین دستاوردهای صنعت گاز را به شرکت ها و بازدیدکنندگان معرفی کرد.

بیست و سومین کنگره جهانی انرژی،  (یکشنبه، ١٨ مهرماه) با هدف ایجاد ارتباط میان فعالان حوزه انرژی، سرمایه‌گذاری در بازارهای جدید، بررسی برنامه‌های پیش روی صنعت انرژی، فناوری و منابع انرژی در جهان، تامین منابع مالی و توسعه زیرساخت‌های انرژی آغاز به‌کار کرد.

در این کنگره، ٢٦٦ سخنران ابعاد گوناگون دشواری‌های انرژی جهان را بررسی می‌کنند.

شعار امسال این کنگره «استقبال از افق‌های جدید» است و  شرکت کنندگان درباره مسائلی از جمله امنیت انرژی، محیط زیست و رشد پایدار انرژی گفتگو می کنند.

در این کنگره بین المللی، نمایندگان ٨٠ کشور از جمله برخی روسای جمهوری، ٥٤ وزیر نفت و انرژی از کشورهای مختلف جهان، رئیس کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسای شرکت های نفت و گاز دنیا از جمله بی پی انگلیس و شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار)، سازمان های بین المللی و کارشناسان بین المللی انرژی حضور دارند.

این نشست که روز یکشنبه نهم اکتبر (١٨ مهرماه) در استانبول آغاز شد، تا ١٣ اکتبر (٢٢ مهر) ادامه خواهد یافت.

 

کد خبر : ۴۱۸۷۷۹