خبرگزاری کار ایران

قائم مقام ستاد سرشماری خبرداد؛

شرکت سه میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی در سرشماری اینترنتی

قائم‌مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن گفت: تا بامداد امروز، یک میلیون و ۷۷ هزار خانوار شامل ۳ میلیون و ۶۰۶ هزار نفر در طرح نام‌نویسی اینترنتی سرشماری شرکت و کد آماری دریافت کرده‎‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از صدا و سیما، علیرضا زاهدیان از مردم خواست با توجه به اینکه تنها یازده روز دیگر به پایان نام‌نویسی اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن باقی مانده، ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و در هر ساعت از شبانه‌روز، حتی روزهای تعطیل با مراجعه به سایتhttp://www.sarshomari۹۵ .ir در این طرح شرکت و کد آماری دریافت کنند.

قائم‌مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن افزود: به هزار نفر از کسانی که در این طرح شرکت کرده و کد آماری دریافت می‌کنند، به قید قرعه جایزه یک میلیون تومانی داده می‌شود، این در شرایطی است که اولین قرعه‌کشی جایزه یک میلیون تومانی ثبت‌نام کنندگان اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن برگزار شد.

زاهدیان با اشاره به اینکه مرکز آمار هزار جایزه یک میلیون تومانی برای ثبت‌نام کنندگان اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن در نظر گرفته است، گفت: در نخستین قرعه‌کشی که با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات برگزار شد، به ۱۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان جایزه یک میلیون تومانی تعلق گرفت.

وی گفت: این قرعه‌کشی هر سه روز یکبار برگزار می‌شود و از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۰ مرکز آمار به برندگان به صورت پیامکی اطلاع‌رسانی خواهد شد، همچنین به همه کسانی که در این طرح شرکت کرده و کد آماری دریافت کنند ۲ گیگ بسته اینترنت رایگان اهدا خواهد شد.

به گفته زاهدیان، پیش از این قرار بود یک گیگ به همه ثبت‌نام کنندگان اهدا شود که تصمیم گرفته شد، این رقم به دو گیگ افزایش یابد؛ ضمن اینکه تاکنون استانهای سمنان، بوشهر، خراسان جنوبی، یزد و کردستان در این طرح پیشتاز بوده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین استان‌های همدان، گلستان، لرستان، خوزستان و قزوین کمترین مشارکت را در این طرح داشته‌اند، بر این اساس، از طریق استانداری‌ها، مدارس و رسانه‌های محلی در صدد هستیم مشارکت این گونه استانها را در این طرح ارتقا دهیم.

 

کد خبر : ۴۱۶۳۸۲