خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

در دولت یازدهم پهنای باند 7 برابر افزایش یافت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیام اقتصاد مقاومتی این است که توانمندی‌های علمی و فنی خود را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه تلکام بیان داشت: بخش خصوصی نیازمند حمایت دولت است و این تفکر که مدیران دولتی بخش خصوصی را رقیب تلقی می‌کنند سم است.

واعظی در ادامه گفت: پیام اقتصاد مقاومتی این است که از توانمندی‌های علمی و فنی نهایت استفاده را ببریم حتی خریدهای ما باید یک پیوست علمی داشته باشد و وقتی قراردادی منعقد می‌شود توجه کنیم که در برابر کالایی که وارد می‌کنیم از نظر فنی چه دستاوردی برای کشور حاصل می‌شود.

او افزود: همه می‌دانیم سفرهایی که به منظور واردات دانش صورت می‌گیرد تماما علمی نیست و باید در برابر تعرفه‌ها خدماتی با کیفیت خوب ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: فاز اول شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده است و با بهره‌برداری از این بخش توانمندی‌های فعالین افزایش خواهد یافت.

او افزود: به دنبال توسعه بازار و ایجاد نرم‌افزارهای داخلی هستیم و اگر امروز بازار فاوای کشور حدود 40 میلیارد تومان است باید تا پایان برنامه ششم آن را تا سه برابر افزایش دهیم.

او افزود: در دولت یازدهم زیرساخت‌های ارتباطی توسعه چندبرابری داشته است و با کمک همکاران و بخش خصوصی این مجموعه توانسته شبکه انتقال را بیش از 3 برابر پهنای باند  و تعداد مشترکان را تا 10 برابر افزایش دهد.

واعظی افزود: راه‌اندازی شبکه علمی از آرزوهای دیرینه من بوده است و از ابتدا به دنبال راه‌اندازی شبکه علمی به عنوان بخشی از شبکه ملی اطلاعات بوده‌ایم و شبکه مدارس نیز بخش دیگری از این شبکه است.

وزیر ارتباطات در پایان مدارس استان البرز را جزئی از این برنامه به صورت پایلوت عنوان کرد و تاکید کرد که به طور آزمایشی این کار را در این استان دنبال خواهند کرد.

کد خبر : ۴۱۳۷۱۳