خبرگزاری کار ایران

قیمت طلا به ۱۳۵۱ دلار در هر اونس رسید

با انتشار آمارهای نا امید کننده از اقتصاد آمریکا و کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای ناامید کننده از اقتصاد آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را کاهش داده است، قیمت طلا پس از افزایش حدود 2 درصدی در جلسه قبل، امروز نیز افزایش یافت و به بالاترین رقم 2 هفته و نیم گذشته رسید.

بر اساس آمارهای منتشر شده، همزمان با کاهش تولید و میزان سفارشات ثبت شده، فعالیت بخش خدمات در امریکا در ماه اوت به پایین ترین رقم در 6 سال و نیم گذشته رسیده است. این نشان دهنده کند شدن رشد اقتصادی آمریکاست که احتمال افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت را کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1351 دلار و 10 سنت رسید. قیمت فلز زرد امروز تا رقم 1352 دلار و 65 سنت بالا رفت که بیشترین رقم از اوت 19 تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز با 0.2 درصد افزایش به 1356 دلار رسید.

الکس تورندیکه، تاجر طلا گفت، حساس حاکم بر بازاراز زمان انتشار آمارهای ضعیف در روز سه شنبه مطمئنا تغییر کرده است. با توجه به کاهش احتمال افزایش نرخ بهره ارزش دلار رو به کاهش گزارده است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا ممکن است تا 1358 دلار بالا برود.

کنت لی، تحلیلگر بازار طلا گفت: «انتظار می رود بازارها تا روز پنجشنبه یعنی زمان تصمیم گیری بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره کم نوسان باقی بماند.»

پس از انتشار آمارهای غیرمنتظره و ضعیف از بخش خدمات آمریکا ارزش دلار کاهش یافت و شاخص ها در بورس های آسیایی به بالاترین رقم های یک سال اخیر رسید.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا از 937.89 تن در روز جمعه به 952.14 تن در روز سه شنبه رسید که بیشترین افزایش یک روزه از 5 جولای تاکنون بود.

 

کد خبر : ۴۰۸۹۷۳