خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد:

صادرات 28 میلیون دلار فرش به آمریکا در سال جاری

در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران ، رئیس مرکز ملی فرش ایران جزئیات بیشتری از فعالیت این نمایشگاه ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید کارگر اظهار داشت: این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 30 هزار مترمربع با مشارکت 700 فعال حوزه فرش دستباف برگزار می‌شود. رویکرد این نمایشگاه علاوه بر مباحث تخصصی و صادراتی، فروش در بازار داخل را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه با همکاری سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها از بازرگانان خارجی فرش دستباف به صورت هدف‌مند دعوت به عمل آمده است که تا این لحظه 65 فعال این حوزه برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کردند.

وی در خصوص صادرات فرش ایران به آمریکا گفت: پس از اجرایی شدن برجام در دیماه سال گذشته صادرات ما رشد چشمگیری داشته است به طوری که در 4 ماهه ابتدایی سال جاری نزدیک 82 میلیون دلار صادرات داشتیم که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 38 درصدی بوده‌ایم که بخش زیادی از این رشد به سبب حضور در بازار آمریکا بوده است.

کارگر ادامه داد: یک ماه پس از اجرایی شدن برجام یعنی در بهمن‌ ماه ما 7 میلیون دلار صادرات به آمریکا داشته‌ایم و در اسفندماه 9 میلیون دلار و در سال جاری نیز نزدیک به 28 میلیون دلار به ایالات متحده صادرات فرش دستباف داشته‌ایم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از تفاهم‌نامه این سازمان با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: مطابق این تفاهم‌نامه بازنشستگان و کارمندان دولت می‌توانند در ایام نمایشگاه از غرفه‌های مشخص شده تا سقف 10 میلیون تومان فرش خریداری کنند و در مقابل تسهیلات دریافت کنند.

کارگر در پایان تصریح کرد: هدفگزاری این مرکز برای صادرات در سال جاری 400 میلیون دلار بوده است که امیدواریم بتوانیم به این رقم دست پیدا کنیم.

کد خبر : ۴۰۱۲۱۴