خبرگزاری کار ایران

اصلاح آئین نامه تشکیل شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۵۴۹

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: به زودی آئین نامه شرکت های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اصلاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یزدانی در آستانه فرارسیدن روز حمایت از صنایع کوچک در جلسه شورای اداری شهرستان میبد با اشاره به وضعیت شرکت های خدمات رسانی در شهرکهای صنعتی اظهار داشت: هم اکنون شرکت های خدماتی با آئین نامه (مصوب سال 87) فعالیت می کنند لذا با توجه به روند فعالیت آن ها و مشکلاتی که دارند به زودی آئین نامه و دستور العمل اداره این شرکت ها اصلاح خواهد شد.

یزدانی نگاه به صادرات را از وظایف این سازمان و شرکت های تابعه در سطح کشور برشمرد و تصریح کرد: حمایت از صنایع کوچک در قالب برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی تحت عنوان ارتقاء صنایع با نگاه به صادرات است.

وی اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دستورات و مصوباتی از سوی ریاست محترم جمهور در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شده که برای هر دستگاه به عنوان مأموریت ابلاغ شده است.

وی با تاکید براینکه کلیه مصوباتی که از سوی ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ابلاغ می شود لازم الاجرا است، اضافه کرد: در قالب این مصوبات، کلیه واحدهایی که در سامانه بهین یاب نام نویسی کنند به کمیته های تخصصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید معرفی خواهند شد تا برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به شناسایی 388 خوشه صنعتی در سطح کشور بیان داشت: تشکیل خوشه های صنعتی از رسالت های این سازمان در کشور است که می توان در شهرستان میبد هم خوشه زیلو تشکیل داد تا از این طریق بخشی از مشکلات این حوزه نیز رفع شود.

وی از ویژگی های تشکیل خوشه ها را رفع مشکلات مالی، فروش گسترده محصولات، ارتقاء بهره وری، حضور در نمایشگاه ها و بازارهای بین المللی برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به تعرض برخی واحدهای مستقر خارج از شهرک های صنعتی ادامه داد: متأسفانه برخی واحدهایی که در کنار شهرک ها مستقر شده اند بصورت غیرمجاز از خدمات این شرکت ها و شهرک ها استفاده می کنند.

یزدانی اضافه کرد: لازم است تا این واحدها در چارچوب قانون و مقررات و با کسب مجوزهای لازم ضمن پرداخت حق و حقوق بتوانند از اقدامات و خدمات شهرک های صنعتی و شرکت های خدماتی بهره ببرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر توسعه صنایع پاک و Hi-tech گفت: شهرستان میبد با پیشینه و پیش زمینه ای که در حوزه صنایع دستی دارد می تواند با تجمیع کارگاه های صنایع دستی سفال و زیلو در شهرک ها نسبت به احداث شهرک صنعتی Hi-tech و صنایع پاک اقدام کند.

وی ادامه داد: برای این منظور می توان از توان و ظرفیت های شهرک های صنعتی مصوب بهر برد تا اینکه با مکان‌یابی جدید در مواردی که با موافقت محیط زیست همراه باشد شهرک های Hi-techایجاد کرد.

گفتنی است معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان یزد از شهرک های صنعتی تفت، تفت2، جهان آباد میبد، اردکان، یزد و نواحی صنعتی شمس آباد میبد، میبد2، حسن آباد، عقدا و نیز از منطقه ویژه اقتصادی یزد بازدید و از تزدیک در جریان روند اجرای پروژه های عمرانی قرار گرفت و نیز از ساختمان مرکز فناوری کسب و کار و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز