خبرگزاری کار ایران

مجری واحد افزایش ظرفیت انتقال نفت خام میادین غرب کارون مطرح کرد:

آماده سازی خطوط لوله برای صادرات 700هزار بشکه‌ای تا سال 97

آغاجری اظهار داشت: برای انتقال ۷۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی به مبادی صادراتی تا پایان سال ۱۳۹۷، نیازمند افزایش ظرفیت تلمبه خانه ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس آغاجری مجری طرح احداث تلمبه‌خانه‌ها و خطوط انتقال و واحد افزایش ظرفیت انتقال نفت خام میادین غرب کارون در حاشیه بازدید خبرنگاران از میدان یادآوران اظهار داشت: وظیفه ما انتقال و رساندن نفت به دست صادرکننده است لذا پروژه‌های ما حساس و سرنوشت‌ساز است.

وی افزود: در گام اول برای تولید زودهنگام طرح‌ها برای انتقال بررسی اولیه شده و تلمبه‌خانه قدیم اهواز انتخاب شد و با استفاده از خطوط موجود و جدید توانستیم 220 هزار بشکه در روز انتقال دهیم که گام مهمی بود و در افزایش ظرفیت سهم داشتیم.

آغاجری اظهار داشت: در گام دوم طبق آمار باید 300 هزار بشکه افزایش ظرفیت داشته باشیم یعنی باید تلمبه‌خانه‌های غرب کارون تا امیدیه و خطوط لوله 32 اینچ آماده می‌شد که با تلاش و پیشرفتی که طی یک سال گذشته داشتیم به این هدف نزدیک می‌شویم. 

وی فزود: تا سه ماه آینده تلمبه خانه غرب کارون و امیدیه و همچنین خط لوله ۳۲ اینچ وارد مدار می شود.

وی اظهار داشت: برای انتقال  ۷۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی به مبادی صادراتی تا پایان سال ۱۳۹۷، نیازمند افزایش ظرفیت تلمبه خانه ها هستیم. 

  وی خاطرنشان کرد: برای انتقال نفت سنگین به احداث خط لوله ۴۲ اینچ و برای انتقال نفت سبک به احداث خط لوله ۳۰ اینچ نیاز داریم.

مجری واحد افزایش ظرفیت انتقال نفت خام میادین غرب کارون همچنین یادآور شد: احداث خط لوله ۱۰۰۰ کیلومتری ۴۲ اینچی مصوب دولت برای انتقال نفت خام به منطقه جاسک نیز در مرحله انجام مطالعات مقدماتی قرار دارد.

 

 

کد خبر : ۳۹۴۱۱۹