خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور در نمایشگاه بیست و یکم نفت:

صنعتگر ایرانی پژوهش محور باشد

امین زاده با تاکید بر اینکه پژوهش و تجارت لازم و ملزوم یکدیگر اند ، ابراز امیدواری کرد : پژوهشگاه در شرایطی فعالیت خود را ادامه دهد که دستاوردهای آن به صنعت کشور و منطقه کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور، در حاشیه نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت اظهار داشت: زمانیکه صنعتگر، تولیدکننده و سازنده ایرانی بتواند مبتنی بر پژوهش، ساخته خود را به بازار تولید عرضه کند ارتباط پژوهش با تجارت شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش و تجارت لازم و ملزوم یکدیگر اند ، ابراز امیدواری کرد : پژوهشگاه در شرایطی فعالیت خود را ادامه دهد که دستاوردهای آن به صنعت کشور و منطقه کمک کرده  و بتواند فناوری و دانش های فنی خود را تجاری سازی کند.

سیدامیر عباس حسنی معاون فناوری و روابط بین الملل پژوهشگاه نیز در این نشست ماموریت های جدید پژوهشگاه، موضوع تجاری سازی فناوری و شرکتهای اقماری دانش بنیان را مطرح و افزود: این موضوع توجه معاون حقوقی رئیس جمهور را به خود جلب کرد و ایشان تاکید برای رفع موانع و مشکلات این مسئله داشت.

حسینی در ادامه تصریح کرد: انتقال فناوری و موضوع شرکای خارجی پژوهشگاه و نقش این مجموعه در موضوع انتقال فناوری از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد طی جلساتی مشترک با شرکتهای بهره بردار موضوعات مرتبط با خلق درون زا و تجاری سازی آن ارائه شود گفت: موضوع انتقال فناوری در قالب معاونت پژوهشی مهندسی وزارت نفت در پیوست فناوری قراردادهای نفتی وجود دارد و قرار شد پژوهشگاه در همان قالب نیز گزارشات خود را ارائه کند.

 

 

کد خبر : ۳۶۹۰۲۹