خبرگزاری کار ایران

اووه راشکه:

برای انتقال تکنولوژی به ایران هیچ مشکلی نداریم / قصد بوش حضور کوتاه مدت نیست

اووه راشکه گفت: ما تنها به فکر فروش محصولات‌مان نیستیم بلکه خلق ارزش افزوده در ایران را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اووه راشکه، رئیس هیئت مدیره شرکت بوش آلمان در نشستی خبری، گفت: فعالیت‌های شرکت بوش به چهار بخش تقسیم می‌شود و ما در حوزه‌های خودروسازی، لوازم خانگی، بسته‌بندی و ایمن‌سازی فعالیت می‌کنیم.
وی اظهار داشت: شرکت بوش هر سال 9 درصد از درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کند و در سال گذشته 6.3 میلیارد یورو را به این امر اختصاص دادیم.
راشکه با اشاره به علاقه‌مندی این شرکت برای حضور  در بازار 80 میلیونی ایران، تاکید کرد: ما تنها به فکر فروش محصولات‌مان نیستیم بلکه خلق ارزش افزوده در ایران را دنبال می‌کنیم. برای تولید محصول در ایران ابتدا باید در یک بازه زمانی 12 الی 24 ماهه بازار ایران را تست کنیم اما با توجه به موقعیت ایران در حال حاضر تصور می‌کنیم تولید لوازم خانگی بازدهی مناسب‌تری دارد. البته باید شرایط را دقیق‌تر بررسی کنیم.
رئیس هیئت مدیره بوش آلمان افزود: ما برای انتقال تکنولوژی به ایران هیچ مشکلی نداریم اما در ابتدا باید تامین کننده‌های داخلی را پیدا کنیم. ایران این توانایی دارد که به یک هاب منطقه‌ای تبدیل شود. در حال حاضر ترکیه، نمونه هاب منطقه‌ای است. ایران هم این پتانسیل داراست. با وجود مهندسان جوان و ماهر ایرانی می‌توانیم در تولید نرم‌افزار نیز در ایران فعال شویم.
وی در انتها تاکید کرد: قصد ما حضور کوتاه مدت در ایران نیست بلکه آمده‌ایم تا بمانیم. امیدواریم تعامل دولت‌های ایران و آلمان و فضای جدید پس از توافق هسته‌ای به نحوی باشد که حضور بوش در ایران به حضوری بلند مدت تبدیل شود.

کد خبر : ۳۶۸۷۷۰