خبرگزاری کار ایران

پژوهشگاه صنعت نفت و گروه IFP فرانسه توافق نامه همکاری امضا می‌کنند

بر اساس مذاکرات و توافقی که پژوهشگاه با این موسسه معتبر نفتی فرانسوی انجام داده، قرار است تا زمینه‌های همکاری‌ و اولویت‌های آموزشی در صنعت نفت و گاز ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، پژوهشگاه صنعت نفت وگروه IFP فرانسه از معتبرترین مراکز آموزشی و پژوهشی دنیا در نمایشگاه بیست و یکم نفت تهران توافق‌نامه همکاری (MOC) امضا خواهند کرد.

بر پایه این گزارش گروه IFP Energies nouvelles و سه شرکت زیر مجموعه آن IFP Training، Beicip FranLab در بیست و یکمین نمایشگاه نفت تهران حاضر خواهند شد.

پژوهشگاه و گروه IFP در 8 موضوع فناورانه که حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شوند همکاری کند.

بر پایه این گزارش همکاری طرف‌های ایرانی و فرانسوی در حوزه بالادستی صنعت نفت با اولویت ازدیاد برداشت، شیرین‌سازی گاز طبیعی ، همکاری در انستیتیو گاز در حوزه پایین دستی ، مدیریت آب  در حوزه انرژی و محیط زیستو مرکز مشترک دوره‌های تخصصی بین‌المللی برای سرویس‌دهی به صنعت نفت ایران و منطقه متمرکز است.

این گزارش حاکی است موضوعاتی نظیر برپایی دوره‌های آموزشی دوجانبه، توسعه میدان یادآوران، ازدیاد برداشت، گاز طبیعی، خوردگی، حفاظت از محیط زیست، روش‌های پیشرفته زمین‌شناسی نیز در دستور کار دو مرکز تحقیقاتی است.

همچنین امضاء این توافق‌نامه میان دکتر حمید رضا کاتوزیان، رییس پژوهشگاه صنعت نفت و مدیران شرکت‌های گروه IFP  به امضاء خواهد رسید.

بر اساس مذاکرات و توافقی که پژوهشگاه با این موسسه معتبر نفتی فرانسوی انجام داده، قرار است تا زمینه‌های همکاری‌ و اولویت‌های آموزشی در صنعت نفت و گاز ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تاکنون توافق اولیه درباره نحوه همکاری های دوجانبه حاصل شده است.

گفتنی است آی اف پی فرانسه یکی از معتبرترین مراکز پژوهشی صنعت نفت فرانسه با قدمت بیش از 60 سال سابقه پژوهشی است که دارای مجموعه گسترده‌ای از شرکت‌های اقماری نیز می‌باشد.

 

کد خبر : ۳۶۶۸۴۳