خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شرکت حمل و نقل ریلی رجا :

خروج 600 واگن فرسوده از ناوگان رجا / ورود 150 واگن جدید تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۵۰۴

سید مصطفی خردمند با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به حوزه ریلی یک تصمیم استراتژیک بود گفت: رجا نقطه ورود بخش خصوصی به حمل و نقل ریلی است و پس از خصوصی سازی رجا تصمیم گرفته شد که بخش خصوصی وارد واگن‌داری شود.

وی با بیان اینکه شرکت رجا یک شرکت نیمه دولتی است گفت: در کنار رجا تصمیم به فعالیت شرکت‌هایی مانند واگن پارس، پلور سبز و ایریکو گرفته شد.

قائم مقام شرکت حمل و نقل ریلی رجا ادامه داد: در حال حاضر 9 مالک واگن ریلی در کشور فعال هستند که 70 درصد جابه‌جایی مسافر از طریق راه‌آهن توسط واگن‌های شرکت رجا و 30 درصد توسط 9 شرکت دیگر انجام می‌شود.

خردمند با بیان اینکه حمل و نقل ریلی یک صنعت دیربازده است گفت: رجا واگن‌های کم‌سن خود را به شرکت‌های ریلی دیگر واگذار کرده و در حال حاضر سن واگن‌های این شرکت تقریبا 30 سال است اما سن ناوگان ریلی 9 شرکت دیگر کمتر از رجا است. بنابراین باید برنامه‌های توسعه‌ای برای رجا داشته باشیم.

وی با اشاره به از رده خارج کردن واگن‌های بالای 45 و 55 سال گفت: از سال گذشته نسبت به خروج واگن‌های فرسوده اقدام کرده‌ایم و از رده‌خارج کردن واگن‌های بالای 55 و 45 سال در سال‌های آینده هم ادامه دارد.

خردمند تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در دو سال آینده 600 واگن فرسوده را از مدار خارج کنیم.

قائم مقام شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به برنامه‌های توسعه ناوگان رجا گفت: در 4 سال آینده نزدیک به هزار واگن وارد ناوگان رجا خواهد شد که از این تعداد 500 واگن نو و جدید خواهند بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم مابقی واگن‌ها چیزی حدود 400 واگن دسته دوم باشند که هنوز مشخص نیست با کدام شرکت برای خرید این ناوگان به توافق برسیم.

خردمند با بیان اینکه تمام 500 واگن نو، تولید داخل خواهند بود گفت: با 10 شرکت برتر واگن‌سازی دنیا وارد مذاکره شده‌ایم و در 2 فاز خرید 500 واگن را انجام خواهیم داد به شرط اینکه شرکت‌های واگن‌سازی بپذیرند این تعداد واگن را در داخل ایران تولید کنند.

وی افزود: در مذاکرات شرط ما این است که شرکت‌های واگن‌سازی خارجی با یکی از شرکت‌های واگن‌سازی داخل ایران شریک شوند و نیاز شرکت‌های ریلی به واگن را با تولید در داخل کشور تامین کنند.

قائم مقام شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه تمام شرایط وزارت صنایع برای تولید واگن در داخل کشور باید رعایت شود گفت: به زودی نتیجه این مذاکرات درباره تولید واگن در داخل کشور اعلام می‌شود.

خردمند همچنین با اشاره به برنامه‌های دیگر رجا گفت: فاز دوم توسعه ناوگان شرکت رجا این است که واگن‌های قدیمی را بطور کامل بازسازی کنیم. بازسازی 120 واگن را در برنامه داریم که 30 واگن از این تعداد در سال گذشته بازسازی شد و این برنامه در سال‌های 95 و 96 هم ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در نظر داریم در فاز دوم بازسازی واگن‌ها، 20 واگن را از طریق BOT بازسازی کنیم.

خردمند با اشاره به خرید واگن‌های دسته دوم تاکید کرد: برنامه رجا این است که 250 واگن دسته دوم در بازه زمانی مشخص وارد ناوگان کند.

قائم مقام شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه تمام فازهای توسعه‌ای شرکت رجا از امسال اجرایی خواهند شد گفت: طبق فازبندی برنامه‌های توسعه‌ای رجا تا پایان سال حداقل 150 واگن به ناوگان رجا اضافه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز