خبرگزاری کار ایران

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو به ایلنا خبر داد:

نیاز به 5هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب و برق مسکن مهر / اشتباه در جانمایی، هزینه اجرای پروژه‌ها را بالا برد

امیرکمالی با اشاره به اینکه جانمایی پروژه‌های مسکن مهر هزینه اجرایی شدن طرح را بالا برد، گفت: اگر امسال دولت 2000 میلیارد تومان در اختیار ما قرار دهد قول می‌دهیم نسبت به برقرار کردن خدمات زیربنایی آب و برق و فاضلاب در پروژه‌های مسکن مهر کل کشور اقدام کنیم.

محمدرضا امیر کمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره درست نبودن جانمایی و مکان یابی پروژه‌های مسکن مهر که تامین زیرساخت‌ها را با مشکل مواجه کرده گفت:  واقعیت این است که انتقادات زیادی بر بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر وارد است زیرا ساخت آنها در نقاطی بوده که که هزینه اجرا و قیمت تمام شده پروژه‌ها  را بالا برده و بعضا باید میزان زیادی خاک برداری صورت گیرد تا طرح اجرایی شود ضمن اینکه این موضوع باعث شده هزینه اجرای زیرساخت‌ها در بخش آب و برق و فاضلاب افزایش یابد.

 وی افزود: حال کار انجام شده و در زمانی که باید تصمیم گیری و یا در مورد آن صحبت می‌شد هیچ بحث کارشناسی صورت نگرفته و هیجانی در آن زمان وجود داشت که باعث شد کسی به برخی مشکلاتی که حادث شد، توجه نکند.

امیر کمالی درباره میزان بودجه مورد نیاز برای تکمیل زیر ساخت واحدهای مسکن مهر تصریح کرد: بر اساس برآوردی که با همکاران وزارت راه و شهرسازی در سال 93 داشته‌ایم در مجموع برای یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن غیر خود مالک که دولت متعهد به اجرای زیرساخت‌های آن بوده نیاز به 5 هزار و 600 میلیارد تومان منابع بوده است که قرار بوده این منابع در سال93 و 94 هر کدام 2 هزار میلیارد تومان و 1600 میلیارد تومان هم در سال 95 تامین شود اما به علت معضلاتی که دولت در تامین مالی و بحث مربوط به فروش نفت داشته متاسفانه این موضوع تحقق نیافت.

وی معضل اصلی برای تامین زیرساخت های آب و برق و فاضلاب مسکن مهر در تمام استان‌ها را منابع مالی عنوان و اظهار داشت: سال گذشته هیئت دولت مصوبه‌ای ارائه کرد که قرار بود 500 میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد اما فقط 100 میلیارد تحقق پیدا کرد.

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر افزود: تامین منابع مالی امسال در قانون بودجه 200 میلیارد پیش بینی شده اما هنوز بودجه ابلاغ نشده که میزان آن را بدانیم، اما امیدواریم رقم مناسبی تخصیص داده شود زیرا شرکت های ما 1000 میلیارد تومان به پیمانکاران و سازندگان لوازم و تجهیزات برای اجرای زیر ساخت ها بدهکارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سال جاری دولت منابع مالی مناسب را در اختیار وزرت نیرو قرار دهد امیدواریم که بتوانیم نسبت به تکمیل پروژه های زیرساختی مسکن مهر اقدام کنیم.

امیرکمالی یادآور شد: اگر امسال دولت 2000 میلیارد تومان با تخصیص 100درصد یعنی 10 برابر آنچه در بودجه پیش بینی شده در اختیار ما قرار دهد قول می‌دهیم نسبت به برقرار کردن خدمات زیربنایی آب و برق و فاضلاب در پروژه‌های مسکن مهر کل کشور اقدام کنیم و مابقی 3هزار و 600 میلیارد تومان نیز از محل 5600 میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات پایدار ظرف 2 سال آینده اختصاص داده شود و به این ترتیب می‌توانیم کار را به نحو احسنت انجام دهیم.

کد خبر : ۳۶۴۹۱۸