خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

تحقق اهداف دولت تدبیر و امید مهم‌ترین رویکرد وزارت ارتباطات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم پیشرفت بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات 14.5درصد پیش بینی شده بود و امروز بیش از برنامه پیش رفته ایم، گفت:هر آنچه در توان داریم برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید به کار خواهیم بست.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، محمود واعظی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با مدیران ارشد این وزارتخانه و شرکت های تابعه افزود: ایجاد زیرساخت های بخش آی.سی. تی (فناوری اطلاعات و ارتباطات) از نخستین اهداف دولت از آغاز فعالیت بوده و عملیاتی شدن برنامه ها برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داشت.

اودر حضور رئیس جمهوری گفت: با عنایت به اینکه حضرتعالی همواره حامی بخش آی. سی. تی در کشور بوده اید هر آنچه در توان داریم برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید به کار خواهیم بست.

واعظی افزود: اولویت برنامه های وزارت ارتباطات ایجاد کسب و کار، تولید محتوا ، افزایش خدمات و اپلیکیشن ها(نرم افزار) است که این امر از طریق حمایت جدی از بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر کاهش تصدی گری در بخش آی. سی. تی تاکید و خاطرنشان کرد: حاکمیت تنها در بخش زیرساخت هایی که اقتصادی نیستند و یا امنیتی هستند نقش دارد و امید است بتوان بقیه امور را به بخش خصوصی واگذار کرد.

او بر ایجاد بستر فعالیت برای شرکت های دانش بنیان و فارغ التحصیلان تاکید کرد و گفت: از فعالیت بخش آی. سی. تی در این 31 ماه تلاش حمایت شده و امید است در آینده نیز بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان از حمایت های لازم برخوردار شوند.

حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز دوشنبه در دیداربا وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملکرد، وضعیت و برنامه های این وزارتخانه را مورد بررسی قرار داد.

تعدادی از معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این دیدار گزارش هایی در رابطه با عملکرد و وضعیت فعالیت های انجام شده و در دست اقدام دربخش های گوناگون از جمله جایگاه بخش IT (فناوری اطلاعات)، میزان سرمایه گذاری ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملکرد اهداف کمی و شاخص های کلیدی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، درآمدهای دولت از بخش آی. تی، اهداف کلیدی سند راهبردی برنامه ششم توسعه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش ظرفیت شبکه انتقال داخلی، طرح صیانت فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی و برنامه های توسعه صنعت، پژوهش، فناوری و آموزش ارائه کردند.

 

کد خبر : ۳۵۸۶۶۷