خبرگزاری کار ایران

در دیدار دکتر واعظی با وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلغارستان مطرح شد:

گسترش همکاری ایران و بلغارستان

همزمان با برگزاری هجدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلغارستان، دکتر واعظی با وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلغارستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط خوب دو کشور در گذشته اظهار داشت: ایران و بلغارستان از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارای روابط خوبی بوده اند که متاسفانه در سالهای گذشته شاهد کاهش حجم روابط بودیم.

وی مذاکرات امروز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جلسه امروز زمینه افزایش روابط دو کشور مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

دکتر واعظی از مذاکره در زمینه از سرگیری روابط بانکی دو کشور و نیز فعال کردن کریدور حمل و نقل ایران - اروپا از طریق بلغارستان و گسترش همکاری بین بخش خصوصی دو کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه زمینه های خوبی برای همکاری بین ما و بلغارستان در زمینه ICT وجود دارد و در حال حاضر هم مسئولان پستی دو طرف در زمینه گسترش همکاری ها بایکدیگر در حال مذاکره هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر زمینه های همکاری دو کشور به مخابرات، اینترنت، پژوهش و تحقیق اشاره و ابراز امیدواری کرد: پس از این سفر شاهد گسترش همکاری های دو کشور در زمینه ICT و بویژه بخش خصوصی دو طرف باشیم.

ایوایلو موسکوفسکی وزیر حمل و نقل و ارتباطات بلغارستان نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات خود با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: مذاکرات امروز بسیار مثبت بود بویژه آن که به سرعت زمینه های مشترک همکاری شناسایی و توافق صورت گرفت.

وی با بیان این که آینده روابط دو کشور را خوب پیش بینی می کند، افزود: امیدوارم دیگر در روابط دو کشور فاصله ای رخ ندهد.

وزیر حمل و نقل بلغارستان هجدهمین کمیسیون مشترک ایران و بلغارستان را مبنای جدیدی در راستای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دو طرف برشمرد و اظهار داشت: هر چه در توان داشته باشیم انجام می دهیم تا روابط را به سطح پیشین خود برگردانیم.

گفتنی است، هجدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پس از هفت سال وقفه به ریاست وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است.

 

کد خبر : ۳۵۳۵۹۲