خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا:

قرارداد ایرباس دو ماه دیگر نهایی می شود/ قرارداد ایرباس ربطی به سوئیفت ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۷۷۵

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس تا دو ماه دیگر نهایی می شود، گفت: این قرارداد هیچ ارتباطی با سوئیفت ندارد.

اصغر فخریه کاشان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه اینکه گفته می شود تا مشکل سوئیفت حل نشود، امکان خرید هواپیما و نهایی شدن قرارداد ایرباس وجود ندارد، ادعاهای درستی نیست ، اظهار داشت:  قرارداد خرید اریباس هیچ ارتباطی به مساله سوئیفت ندارد.

وی  ادامه داد: طول این قرارداد بین 12 تا 16 سال است و به طور قطع راه های متعددی برای پرداخت اقساط و مبلغ قرارداد وجود دارد.

فخریه کاشان با بیان اینکه تحریم های سوئیفت قرار نیست در عرض یک هفته رفع شود، گفت : در موضوع سوئیفت و لغو تحریم ها، مسائل تکنیکال و فنی بسیار زیادی مطرح است و نمی توان انتظار داشت که در یک مدت زمان کوتاهی این تحریم ها به طور کامل برطرف شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: برای عقد قراراد ایرباس باید یک پیش پرداختی بپردازیم که با نبود سوئیفت هم می توان این مبالغ را جابه جا کرد.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم هم توان پرداخت مبالغ را داشتم و کشور در آن شرایط 140 میلیارد دلار واردات داشته بنابراین  در آن زمان که بحث رفع تحریم سوئیفت نبود چگونه این قراردادها منعقد و مبالغ جابه جا می شدند؟

فخریه کاشان تاکید کرد: به طور قطع  رفع تحریم های سوئیفت زمان بر خواهد بود و بدون سوئیفت هم قرارداد خرید ایرباس پا بر جا است و کسانی که مدعی هستند بدون سوئیفت قرارداد با ایرباس نهایی نمی شود، نیت سوء یی دارند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد با ایرباس دو ماه دیگر اجرایی می شود، گفت:قرارداد خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس یکی از بزرگ ترین قراردادهای کشورمان محسوب می شود و مانند هر قرارداد دیگری زمان بر خواهد بود و یک تعهداتی بین دو طرف وجود دارد و برای تبدیل قرارداد اجرایی باید مسائل فنی و حقوقی قرارداد بررسی و اجرا شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز