خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد:

حضور نمایندگان اتاق بازرگانی در کمسیون‌های مجلس در زمان بررسی بودجه

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: ورود بیش از 140 هیات خارجی از ابتدای سال تاکنون حکایت از آمادگی کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی تهران در آخرین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در سال جاری اظهار داشت: ما سال را با رکود آغاز کردیم و اقتصاد کشور سال بدی را پشت سر گذاشته است؛اما اجرایی شدن برجام و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نوید روزهای بهتری را برای سال آینده می دهد.

خوانساری افزود: پیش‌بینی موسسات بین‌المللی رشد 4 تا 5 درصدی  برای اقتصاد ایران است،ورود بیش از 140 هیات خارجی از ابتدای سال تاکنون حکایت از آمادگی کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشوردارد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت در سال آینده مواردی همچون کوچک‌سازی دولت، اصلاح نظام بانکی، شفافیت و مبارزه با فساد، توجه به سرمایه‌گذاری خارجی و واقعی کردن قیمت ارز و اصلاح نظام یارانه‌ای را مدنظر قرار دهد.

خوانساری تصریح کرد: درآمدهای دولت به مالیات معطوف شده و از این نظر درآمدهای قوه مجریه کاهش یافته لذا نیاز به کوچک‌سازی دولت کاملا اخساس می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: مطابق پیش‌بینی‌ها؛نیازمند  50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و به همین مقدار سرمایه‌گذاری توسط فعالان اقتصادی داخلی هستیم که لازمه این مسئله شفافیت و گریز از  فسادهای سازمان‌یافته است. از سوی دیگر باید فضای رقابتی را برای تقویت بخش خصوصی ایجاد کنیم.

خوانساری با اشاره به بودجه سال آینده در کشور گفت: از روز گذشته جلسه بررسی بودجه 95 در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و بر همین اساس ما نیز گزارشی تهیه کرده و نقطه نظرات اتاق را به مجلس اطلاع داده‌ایم که این نامه روز گذشته در کمیسیون تلفیق و بودجه قرائت شد.

وی در پایان افزود: نمایندگان اتاق در هنگام بررسی بودجه در کمیسیون‌های مختلف مجلس حضور خواهند داشت.

کد خبر : ۳۵۱۹۷۰