خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بنزین بدون سوبسید نیازی به کارت ندارد/ به نرخ فوب خلیج فارس رسیده‌ایم

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: ادامه استفاده از کارت سوخت فایده‌ای جز ایجاد محدودیت ندارد ضمن اینکه وقتی سوبسیدی بابت سوخت داده نمی‌شود کارت نیز باید باطل شود.

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره احتمال حذف کارتهای سوخت تا پایان سال جاری گفت: هنوز حذف کارت‌های سوخت به ما ابلاغ نشده و همچنان برای بنزین از کارت استفاده می‌شود و حتی برای بنزین سوپر هم علیرغم اینکه قیمت بالاتری دارد و مشمول کارت نمی‌شود، از کارت استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما با عرضه بنزین با کارت مخالفیم، افزود: قبل از سال ۸۶ بنزین بدون کارت عرضه می‌شد و مشکلی هم پیش نمی‌آمد ضمن اینکه در بسیاری از کشور‌ها سوخت بدون کارت عرضه می‌شود.

حاج محمدرضا با بیان اینکه با حذف یارانه و آزاد شدن قیمت سوخت نیازی به استفاده از کارت نیست، خاطرنشان کرد: اکنون قیمت بنزین ۸۰ تومان بالا‌تر از امارات و ۲۰۰ تومان نیز بالا‌تر از قیمت بنزین در عراق است و تفاوتی با فوب خلیج فارس ندارد و وقتی به نرخ فوب خلیج فارس رسیده‌ایم؛ لزومی به استفاده از کارت سوخت نیست.

وی یادآور شد: ادامه استفاده از کارت سوخت فایده‌ای جز ایجاد محدودیت ندارد ضمن اینکه وقتی سوبسیدی بابت سوخت داده نمی‌شود کارت نیز باید باطل شود.

کد خبر : ۳۵۱۷۲۴